AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.205

Nån som vet nåt om AB Autohallen i Hbg...?

Tittade lite på olika bilar på Finnmer.
Där hittade jag flera intressant objekt på en bilfirma
i Helsingborg som hette Aktiebolaget Autohallen. Tyckte de
flesta bilarna hade suspekt få mil i förhållande till ålder
och pris. Nån som vet om dom är seriösa.......?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Använd sökfunktionen: Länk så hittar du läsning i timmar....

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De har varit med i Plus. Alla deras bilar har som du nämner löjligt låg mätarställningen i förhållande till pris - resten kan du räkna ut själv...

(I Plus hamnade de efter att ha sålt en Volvo som gått 20000 mil med mätarställning 8000)

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
En hel del är raderat på forumet annars hade det funnits mycket mer negativt om denna firma.
Varning, varning och varning igen. Dom är inte bara skurkaktiga utan kan även vara hotfulla och farliga! Av egen erfarenhet vet jag detta.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Trist att så mycket raderas när någon säger något negativt om en firma. Hela idén med att söka omdömen om firmor, och slippa åka långa sträckor för att se på risiga bilar, försvinner ju då. Att Autopower inte gillar namn o adresser på privatpersoner på forumet har jag full försåelse för då det finns en personuppgiftslag som förbjuder detta. Däremot negativa omdömen finns det inga lagar mot.

För att återgå till Autohallen så blir det nästan för tydligt imellanåt. Det existerar inte bilar med så låg mätarställningen till de priser som de erbjuder. Inte de värsta vraken hos vimpelhandlarna i Hamburg kostar lika lite som Autohallens "lågmilare".

För 159' som denna "3200 milare" kostar Länk får man med lite tur en 10000 milare i tyskland o då ska man ju plussa på kostnaderna för importen.

Jmf: Länk

//Lövet

En V70-02(fullutrustad) för 139´ hos autohallen, oavsett mätarställning, måste väl vara ett bra pris om den inte är krockad? eller?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Luktar momsfiffel på långa vägar.

//Marin
Den gammla sanningen "man får vad man betalar för" är nog tillämplig här ...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Säger bara fy f-n vad trött man är på alla oseriösa bilhandlare här nere i Skåne! Personligen så tittar jag runt lite i Malmö-trakten på olika BMW, både 5 och 7 serier, men jag hittade ingen bil som var ärlig.

Var dom inte helrisiga så saknade dom servicebok. Behöver jag säga att dom flesta, oavsett om det var 93:or eller 95:or, gått mellan 13000 - 14000 mil?

Jag fann min nuvarande extra bil, BMW 520 Touring -93, lite uppåtlandet närmare bestämt i Göteborg.

Visst finns det skumrask handlare även norröver men det känns tyvärr som om dom är överrepresenterade här nere.
li
1.959
liste
535i -89
ByggareBob - det är väl tyvärr så att frestelsen blir för stor när närheten till Europa och chansen att tjäna snabba pengar är större än för handlare som håller till i övriga landet. Många skräckhistorier har man hört genom åren - särskilt från Helsingborgstrakten. Men det finns naturligtvis många handlare som är superbra även i dessa krokar. :)
Det tråkiga är att det är ofta BMW-bilar man importerar, vilket känns som att hela märket hamnar i dålig dagar.
CS: Om du nu köper denna bil, tror du då att dessa handlare försvinner?! Oavsett om du får ett bra pris så ska du inte köpa, annars blir vi aldrig av med dessa pirater.
ml99. Ingen risk att jag åker ner till helsingborg för att göra någon affär med dom där skojarna, vad dom än kan tänkas erbjuda!!. Tack för ett bra forum att hitta information på för oss som inte köper bil allt för ofta. Tror tyvärr att många inte har hört talas om dessa "bilskojarfirmor" och därigenom luras in i taskiga affärer.

Måste säga att man blir lite avskräckt för att köpa en importerad bil som har några år på "nacken" efter läsningen på denna sida.

Mr
16
MrS
3,0S-73
928
Det tråkiga i det hela är ju om något år och dessa är till försäljning igen. Alla som kollar upp bilen och vet vilket företag det gäller kan ju känna sig glada. Men Kalle som har kommit över tröskeln att kanske köpa en importerad bil faller ju pladask. Han är ordentlig och ringer upp företaget och det visar sig att bilen faktiskt bara gått så långt när den importerades. Visst är det lockande!!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Går man in på deras hemsida ser man nu att alla deras bilar är sålda - av kronofogdemyndigheten har det visat sig. De hade uppenbarligen lite att invända mot deras momshantering.... Så kan det gå!

//Lövet

Se sista sidan nedre delen...

Länk
Visa användare
35
sveder
523iA -07
Stod i tidningen idag att Autohallen kursat.
Bilarna dom hade var mest gammla taxi bilar.
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
kikade på deras sida, sorgligt att folk kan vara så lättlurade.. men det var lite skoj att läsa om bilarna som fanns till försäljning.. tex en v70 tdi -00 med 830mil på mätaren.. och garanterad mätarställning, visst jag är övertygad att mätaren visar det men på körsträckan så får man nog lägga till två nollor. skönt att det verkar vara slutlekt för deras del. det brukar ju inte funka mer än ett par år för såna skojjare..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.