|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjenare allihop! Igår införskaffade jag mig ett styck 318iS -88, kul att busa med på vintern! :) [img]Länk [img]Länk [img]Länk [img]Länk mvh, Widar | |
|
Hmm.. går visst inte att editera inlägg.. här kommer länk till bilderna på nytt: Länk Länk Länk Länk mvh |
|
| Grattis, Widar. Du får bjuda på en åktur sedan. Jag vet en som har E30-brist för tillfället. :( | |
|
Haglund, Självklart ska du få dig en åktur! :) |
|
|
Roligare bil att busa med på vintern är svår att hitta! ----- BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
jävlar... det var nog den risisgaste E30 jag sett på länge :) Respect.... Får man fråga vad du gav för den :) --- Min E30: Länk |
|
|
ja, jisses :-)) |
|
|
Hahaha :D Gav 5 stycken så loppor för den! Man ska inte dömma efter utseendet! Den går brett! :)) |
|
|
Nja. Lite rostlagning så är den som ny. Verkar relativt fräsch om man byter kaross. :D |
|
Aldric |
deejaywasp: det är bara för att du inte sett min iX ;) "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
| Börjar bli mycket Boråsare här nu känner jag. Många blir vi som gått ner oss i E30-träsket. :D | |
|
var det nån som dragit upp den där vita ur ett träsk eller? ;-) (skämt) |
|
|
satt inte m40 motorn i iS-88:an? Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Patrik: Helt rätt. Hurså? |
|
|
Det finns M40 i vanliga 318i från -88 också. Jag har en sådan. Trevlig liten maskin. ----- BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
Står det som iS i reg.beviset om det är en iS eller bara i? Det står i på mitt men jag har M40. |
|
|
finns ju 2 st iS modeller, förväxla dom inte! 8ventilaren, M40, som fanns -88 (89 oxå?) vet inte exakt effekt, men lite över 100 hästar! sen har vi 16ventilaren, M42, med dubbla kammar som ger 136 hk tror jag det är.... tänkte bara skriva detta, då det såg ut lite som att det rådde lite förvirring bland dom senare inläggen, inget illa menat! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Bmwfreaken: Jag har 83 kW ~ 113 hk i min. Det jag undrade över är om jag har en i med M40'n eller om det är en iS. Mvh |
|
|
Om du har 113hk så är det en M40. Samma motor som i min i -90. Vad konstiga ögon du/ni har på näst sista länken...=) Men snälla polisen,det såg bara ut som att jag sladdade.! |
|
|
iS-beteckningen på -88 och -89 stär väl för ett speciellt utrustningspaket har jag för mig, och dessa har M40-motorn på 113hk. M40-motorn fanns även i den vanliga 318i dessa år. Fat om man kollar i Modellguiden Länk så står det att vanliga 318i 1988 hade gamla M10-motorn på 105hk. Som gjort för att skapa förvirring då min 318i -88 har en M40, svensksåld och registrerad med denna motorbestyckning. Eller är de tså att min är en iS??? Ja, nu har jag fått något att luska i, ska kolla reg-papprena igen. Återkommer. iS årsmodell -90 är enbart en 16-ventilare på 136hk, M42. ----- BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
Äh, den där, skabbig? Hmpf! :) Ser ju ut som en pärla jämfört med min när den pensionerades. Gott och väl över 30 000 mil, med längre intervaller mellan tvättningarna än kamremsbytena. Gick dock fortfarande fint. Fick över 600:- av skroten :) Prisvärd busbil, pigg liten rackare ändå. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.