AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
488

m paketet

Gussen
tjena.
jag undrar vad som ingår i m-paketet på 325 e-30 och vad är skillnaden på lilla och stora?
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Tjena Jag har två 325i årsm 88:a, en med stora m-pkt och en med lilla.Det som skiljer mina bilar är på den med stora mpkt sitter det frontspoiler,bakspoiler och sidokjolar och dubbelvingen på bagageluckan, men jag undrar om dubbelvingen är tillval? som tex lillafärdatorn kupebelysning i backspegeln mm. i lilla och stora m-pkt ingår väl m-ratt, m-vxlknopp, sportstolar sportchassi. (ej säker på dessa uppgifter)
Mvh Rille
Gussen
jag trodde att m-paketet var något man kunde köpa och sätta i sin bil själv, men det låter som om det skulle sitta från fabrik? är det så? om det nu gick att köpa vad skulle det kosta i så fall?
Ja det gick att beställa från fabrik. Men även att eftermontera. Då menar jag själva kjolpaketet. Den stora dubbelvingen tror jag inte var tillval. Vet inte vad ett original M-paket från BMW kostar men det är inte billigt.

///Johan
Andreas
Några tillägg: lilla datorn tillhör inte m-paketet, däremot verkar alla ha 25% lamelldiff i bakaxeln samt 15" BBS krysseker...

KÖPES: Hartge 16"
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej!..litet tips till dig Andreas...kolla sista Motorbörsen...där var nån som sålde 16 Hartge-fälgar på däcksidorna...(till 3-serie,vet dock inte vilken 3-serie)

:0)
Andreas
Tack för tipset, Petri. Dock var det omöjligt att få svar när man ringde till säljaren, han kanske hade sålt bort dom redan... så sökandet fortsätter :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.