|
|
|
|---|---|
|
det vibbrerar konstigt i från bakvagnen vid gas pådrag vid låga varvtal. bilen är en 325ik -87 och är ny inköpt, säljaren nämde att han hade bytt stöd lager till kardan, kan man montera det fel? kan det vara ett hjul lager eller bak axeln. är det vanligt förekommande? Och så funkar inte abs systemet. finns det några vanliga fel som man kan kontrollera själv? Är det någon som kan hjälpa mej med några förslag Budget turbo är buskul!!! | |
| en dålig hardy-skiva ger vibrationer. | |
|
vad är en hardy skiva och var sitter den? Budget turbo är buskul!!! |
|
|
Tjena! Den sitter direkt bakom växellådan. Min hade exakt samma symptom som du beskriver, speciellt på de lägre växlarna.. Min hardyskiva såg ut att vara från kristi födelse.. Dock har jag inte provkört min bil efter bytet än, lite projekt.. Lycka till! |
|
| Ska förtydliga mig lite.. Det är en gummiskiva som sitter mellan utgående axeln på växellådan och kardanaxeln. | |
| tack för ideérna, ska ner i garaget och kolla! | |
ormen |
om kardanhalvorna monteras "ur balans" (de är märkta) så får du vibrationer... |
| kan detta även ge vibbrationer vid dragläge? jag har samma problem.. men det kommer och går. det är inget stående fel.. det kan dyka upp helt plötsligt en gång i månaden.. sen lägger det bara av... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.