|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag HAR sökt, och jag har läst alla trådar som verkade behandla mitt problem men hittade inte riktigt... Imorse skrapade jag rutorna osv på E34:an, lyfte på torkarna och allt o skrapade under innan jag satte mej i bilen för att köra... Skulle då spola rutan så jag tröck på intensiven, men torkarjäklarna rörde sej inte:-( Ut snabbt som sören för att hjälpa dom på traven innan man brände ngt, men det var försent... Så nu funkar ingen torkare, men synken mellan dem funkar, för drog jag upp den ena för hand gick den andra också... Men hur ser det ut, är det ngt länkage från torkarmotor till ngn central punkt och sen ett länkage som synkar bladen, eller hur ser det ut? Var är troligaste felet? splinsen på torkarmotorn, länkaget eller andra ändan? Hur mkt måste man riva för att komma åt motorn, vart sitter den lite närmre beskrivet o så? Tack för svar, jobbigt utan viftare:-( /Team valsjö/Möken | |
|
På min förra E30 hade jag exakt samma problem. Lämnade in den på BMW och de fick byta torkarmotorn samt segment. Eftersom det sitter extremt krångligt att komma åt är det dyrt att fixa på BMW, för mig jag betalade runt 3000:-, och då var det en begagnad torkarmotor. |
|
|
På min förra E30 hade jag exakt samma problem. Lämnade in den på BMW och de fick byta torkarmotorn samt segment. Eftersom det sitter extremt krångligt att komma åt är det dyrt att fixa på BMW, för mig jag betalade runt 3000:-, och då var det en begagnad torkarmotor. |
|
|
3 laxar? Shit pomfritt de tänker inte jag betala!!! Har redan kostat på bilen 13000kr i delar förra året, och kan inte ens sälja bilen för samma peng som jag betalde för den! Men e34:an kanske är lättare att riva än e30:an med lite tur så man kan fixa det på ngn kväll själv... /Team valsjö/Möken |
|
| Mopar: 2200 kr kostar satsen på BMW det är en storsäljare..det är inte så svårt att göra själv | |
| Aj då nu läste jag för lite innan jag skrev..tog för givet när det var dina torkare det är standardfel att länkaget blir glappt det kostar 2200 att köpa ..det kostade 1800 för ett år sen..men de säljer så mycket av det så då blev det en höjning | |
| Hmmm.. jag köpte ett torkar segment till min 89 M5 visseligen med 10% rabbat för 1200:- på BMW i nacka, org del. Men de e klar de blir lie pyssel å byta. Jag böt min när jag böt värmepaket så då blev det lätt, men man plåckar ju inte ut det för att bara byta t segmentet .. :O/) | |
| Det kan ju vara att motorns anslutning till torkarna har släppt. det kan du fixa via ett hål i över torpedväggen vid säkringsboxen. | |
|
idde tack där, troligen är det just där problemet är ju, alltså i den kopplingen mellan delarna och nu fick jag svaret hur jag kommer åt, tack! /Team valsjö/Möken |
|
fjamsetramsa |
Vad består den här renoveringssatsen av?? min högra torkare glappar..men det är väl bara någon slags bussning man kan mecka med själv o spara 2200..eller?? |
| Renoveringssatsen är hela länkaget..det finns väl dom som källarrenoverat den högra bussningen..men resultatet blir visst ganska skiftade | |
|
rev isär ikväll, och som sagt, det är kul leden som hoppat bort från torkararrangemanget... Att få den o sitta kvar på plats igen går inte då den är utsliten, men men, den är ju lätt att byta iaf, bara hitta en ny.. Tack för alla svar! |
|
|
moparmöken å alla andra som gjort samma sak: Hände mig idag med, i regnet.. Helt plötsligt stannade torkarna å motorn fortsatte å började klonka som om den kör runt som vanligt, fast med nåt löst.. Inte rivit ner å kolla än, hinner inte innan torsda, men gick det inte att lösa billigt alls? är det bara nya grejjer som gäller??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.