AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
647

Nå klet på lacken

Upptäckte för ett tag sedan at jag har något konstigt klet på lacken, påminner om lim. Hur gör jag för att få bort det på bästa sätt? Finns det något medel som tar bort smuts från lacken utan att skada den?

~ Over and out ~
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
får du en hinna över hela lacken på bilen, eller är det bara på ett specielt ställe du får det? testat med avfettning?

mvh / M
Si
765
Simon01
120dM -08
prova något starkt avfettningsmedel, det brukar funka om det får verka en stund.
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
åk in till en rekond firma...
på mitt jobb har vi ett medel som brukar ta bort de mesta. mest har vi de till asfaltsfläckar...
har du nån aning om va de kan vara? stor yta?
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
tycker det kan bli lite dyrt att åka till en rekond firma för att få bort smuts på lacken... tycker du skall testa med någon stark avfettning först..
Ingen hinna över hela bilen, endast fläckar lite här och där, mest på taket. Såg det första gången efter jag tvättat bilen å en polare påpekade det. Har inte en aning om vad det kan vara, avfettning har jag självklart testat... Namn på medel skulle sitta suuuper =)

~ Over and out ~
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
hahaha!
nu kom jag och tänka på min kompis mamma som hällde motorolja i spolarvätskan! ja ni kan ju tänka er själva hur jag skratta när jag och kompisen fick komma och hämta henne.

så det e inte mammsen som häller konstiga saker i din spolarvätska? :D
D-diddy
Prova med lite bilvax, det tar det mesta. (har ägt en rekondfirma så jag har tagit bort mycket lim fr. bilar)
David
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Hellre motorolja i spolarvätskan än vatten i oljepåfyllningen iaf! Lyckades hejda min mor för några år sen när hon stod och hällde med vattenkannan i vår gamla peugeot 205.
Blev ojlebyte efter det kan jag säga. =)
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
hahaha! det vill till att man e vaksam när dom är i farten!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.