|
|
|
|---|---|
David Hermansson |
Tjena Z:a bröder!! Nu har jag fått tag på vältbågar till min bil. Fann dem på uppsala bildemo,dessa har suttit på en 00 eller 01 tror jag. Jag själv har en 98,2.8 L som jag hade tänkt att montera dessa bågar på. Jag fick en jävla massa grejer till, hela mitt konsollen fästen av olika slag mm. Finns det någon som har monterat BMW original bågar förr som kan dela med sig lite att tänka på? MVH David. |
|
Hej David, Finns lite på denna länk: Länk Du kan maila till mig om du behöver lite mera info. Mvh Hans |
|
|
Här är lite mer info Länk Jag är själv intresserad av exakt samma typ av inköp, hör gärna av dig till mig om du snubblar över fler exemplar. |
|
|
Hej David Tack igen för tipsen. Bildemo hade inte rätt uppgifter i sin databas, så jag fick själv gå runt och kolla bland bilarna, och hittade en -99 som hade snurrat ordentligt på en åker, men bågarna hade inte en skråma konstigt nog. Mkt prylar blev det, även högtalare fick jag med. Ser ut att bli ett helt helg-jobb med montering. Tänker även passa in plexi mellan bågarna som vindskydd. |
|
|
Medans du håller på och skall demontera allt rekommenderar jag att dumpa originalhögtalarna bak som är Nokias bilhögtalare (= skräp) och göra ett par större hål för 5 1/4" högtalare. Det går att få in dom men det är trång och man har inte mer än knappt 1cm tillgodo i alla riktningar. Mvh PG |
|
|
PG tack för tips. Eftersom dessa högtalare sitter bakom stolarna, är det väl bara bas det handlar om, dvs jag köper baselement och inte bredbandselement ? Mvh, Mattias |
|
|
Jag har satt dit DLS UP5 högtalare dom kan man nog kalla bredbandhögtalare, det är nog inte så mycket bas i dom även om det står att dom går ned till 50 Hz 5 1/4" högtalare vet jag inte om det finns några "bas" modeller av, jag har ingen aning. Jag har i alla fall påbörjat bygget av en jigg för att få i en baslåda av mindre modell i mittenfacket. original facket skall tas bort är det tänkt. Jag tror att det skall gå och klämma in en 8" bas på något sätt problemet är ju att få både lite volym och stabilitet. Får se hur det artar sig i framtiden. Mvh PG |
|
|
David, jag försökte mail dig, men det studsade. Jag är klar med montering av bågarna. Bågarna med fästen var inga problem, men det var ett jäkla pillgöra med hela inredningen och plast-smäck bakom stolarna. Efter tre kvällspass var det hela klart. Det hetaste tipset är bygga sidorna först, och vänta med mittendelen till sist. Passade på att dra lite grövre kablar till bakhögtalarna. Originalkabeln är ju klart underdimensionerad. Vet inte om du är klar med ditt projekt, men du (och alla andra) som vill ha tips får gärna höra av dig. Så har man ett komplett inrednings-kit inklusive förvaringsfacken+lock+högtalare bak anpassat för Z3 utan bågar liggandes i garaget. Kan väl inte tänka mig att någon är intresserat av detta ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.