|
|
|
|---|---|
|
Har letat runt en hel del efter information om 318is Gr.N (E30) Jag har dock inte lyckats hitta något av värde. Jag har funnit intressanta saker till M3 E36 både 3.0 och 3.2 Länkarna till dessa är de här: 3.2 Länk 3.0 Länk Om någon vet var jag kan finna information om detta så vore det mycket välkommet! Jag vill gärna se bilder på hjulupphängningar och läsa om modifieringarna som gjordes, vilka delar som finns i BMW Motorsports program osv. All information är välkommen! /Anton | |
|
Det är inte mkt till modiering man får göra Anton. (Det står fel i det lilla häfte jag antar du kollar i...det är Grp.A...) Jag fick mina handlingar direkt ifrån BMW Motorsport. Men har lyckats strula bort dom i ngn flytt. I stort kan man säga: Fram: Justerbara fjäderben. 100-240 N/mm fjäder. Excentrisk topplagring i gummi. (Finns original på BMW.) Excentrisk bumerangbussning i gummi. (Samma som M3 E30 from sep. -89.) Bak: Excentriska bärarmsbussningar i gummi. Hårdare silentblock. Hårdare diffkåpsgummi. (Här är M coupens ett vettigt allternativ.) Mer får man inte göra i ren Grp.N. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Anton: Blev du inspirerad av Väghållningseminariet? ;) Min brorsa var där så jag har bläddrat lite i materialet från kursen... Det är väl dags för dej att ta ut bilen på en bana nu i sommar! |
|
|
Glömde... Bilsteininsatser fram. Ojusterbara. Bilsteindämpare bak. Ojusterbara. Fjäder på originalplats på ca 140-280 N/mm. EDIT: Kan man inte införa en redigeringsknapp i forumet? "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Tack för info Andreas.. Visst är det det häfte du menar som fick igång tankeverksamheten. Det var som sagt inte mycket man fick göra.. Jag kommer troligen passera detta stadie ganska snabbt.. Men fjäderbenen, hade BMW Motorsport egna fjäderben? Är det tvärstopp om man börjar leta efter sådana? En annan relaterande fråga, finns BMW Motorsports sortiment osv i någon slags katalog, gärna i digital form? Kan man få tag på den? Hur ska man annars veta vad som finns att köpa osv? /Anton |
|
|
Petri: Jag skojar inte när jag säger att det biter hårt det här med banåka.. =) Jag blev "utlurad" av Kristian Larsson i somras på Knutstorp.. =D Elaka Kristian visste troligen vad som skulle hända.. ;-) Jag började se brister på bilen istället för det som verkligen var bra.. Det verkar vara början på det hela. Jag har inhandlat delar och ska förhoppningsvis få en rolig sommar. Men sen dök seminariumet i väghållning och chassiteknik upp. Allt det jag läst och funderat på fick ljus på sig!Det var verklgie ne höjdare, även om jag inte är expert på ämnet! Jag har börjat se ännu fler brister på bilen. Brister som går att fixa till.. Kanske.. Allt blir en kompromiss. /Anton |
|
|
Elak, jag?? Fick för mig att du tackade mig efter knutan... ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Förvisso Kristian.. ;-) Men du kunde ha nämt den sjukdom som sanbbt sprider sig i smaband med prova på åkandet.. Det här drar iväg åt alla håll.. Men jo jag ska nog tacka iaf.. Det är väldigt väldigt skoj också!! :-) /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.