|
|
|
|---|---|
|
Inget våldsamt, men som om något under baksätet, i skuffen eller i hatthyllan klonkar/bankar lite när bilen är kall. Försvinner sedan, följer inte direkt bakvagnens rörelser i smågupp osv konstigt nog, utan hörs lite sporadiskt även vid hyfsat underlag. På HELT slät väg är det tyst dock. Nån som har liknande erfarenheter? FP | |
|
HAr precis samma problem, tänkte slänga in en blänkare omd et på forumet. Ringde verkstan i fredags. Dom sade, stdproblem på E39:orna innehållet i katten som är löst. Lät inge vidare kul, jag tror det är snarare är ett fäste till avgassystemet som är trasigt. Det blir lyfta och testa och knacka sig fram senare i veckan. Återkomemr med rapport. Mitt hörs egentligen mest när man åker över farthupp i låg/ medelhög hastighet. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Tror jag inte på. Ljudet kommer bak, inte från där katalysatorn sitter. Dock är det nåt som minskar när man kört 5-10 min. Katten bör ju bli varm efter 10 sek. typ. Hörde om lös domkraft i skuffen, standardproblem, men så var det inte i min. FP |
|
|
Är åter från verkstaden, mina probs var i a f: Höger katalysator börjar bli kaputt. Det kan ta upp till 10 minuter innan katten är genomvarm. Knacka med en gummihammare från grenrörsslutet och bakåt så hör man om det skallrar. Min var ingen aukt fara med men dags att byta vad det lider, dock var den inte frisk.... Vidare slammer kom ifrån krängningshämmarstagen både fram och bak. De ska också bytas. De låter dock hela tiden vid körning på ojämn väg. Folke, lyft upp bilen på en lyft och knacka lite med en gummihammare. Låter det ungefär som sten i en plåthink el dylikt så kan det vara katten. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Kan ju även vara innandömet i bakreljuddämpen eller innerrör i avgassystemet? Vid värme så minskar ju problemet så det borde teoretiskt sett komma ifrån avgassystemet? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Skall kolla vid tillfälle. Borde inte vara nåt sånt efter 4000 mil eller? Låter liksom som om det kommer inne från baksätet eller skuffen. Jag kan t.ex köra över järnvägsspår osv utan nåt oljud. Vi får se. FP |
|
|
Folke: Har du fällbart baksäte? //Marin Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Javisst. Kan vara nåt i denna mekanismen kanske? Stämmer isf med varifrån jag tycker ljudet kommer. Sen om man sitter därbak så är så klart förhållandena ändrade och det är kanske tyst? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.