|
|
|
|---|---|
|
Är har någon som har lust att ta 2 mått till mig, på en "normal" sänkt e28a? Jag behöver måttet centrum hjulnav till framskärm-bakskärm, bilen stånde på marken samt fullt utfjädrad, fram hjul resp bak hjul. | |
|
Vet inte om det hjälper men tak höjden på en M ska vara 1397mm. Jag kan nog mäta imorgon centrum-skärm om ingen annan hinner före. /// Kristian |
|
|
Hej! Fullt utfjädrad?? Jag kan mäta min nu i garaget som den står, om det är intressant? Det är en helt original M535:a.. Mvh Janne. |
|
|
Mina mått då: Vä. bak:31,8cm Hö. bak:32,3cm Vä.fram:36,7cm Hö.fram:37,0cm Bilen var nog "extrautrustad" med några kilo snö och 35liter i tank,lufttryckena i däcken kollades inte(såg bra ut iaf).. Mätte flera gånger för kontroll i och med att det fanns en liten lutning åt vänster enligt mätningarna...Kan ha berott på snön i hjulhusena möjligen eller då viss tryckskillnad i däcken... Kan ju bara hoppas på att mätningarna var dem du menade då ;) Om fler kan mäta vore det ju bra :) Mvh Janne. |
|
|
Janne, jag tackar!! Det var måtten när bilen står normal belastad? Jag tycker inte att det måttet du har fått (där det skiljer) är onormalt.. Fullt utfjädrad behöver jag för att jag ska begränsa fjädringsvägen lite. Här hålls på att räknas på hjulupphängningen en heldel...farligt att vara på chassi seminare *s* Kristian. det hade varit kanon att få fler mått :-) |
|
|
Host!...Läste nu vad jag skrev egentligen.. Spelar ingen(eller ytterst liten) roll vad lufttrycket i däcken är på dem måtten jag mätt iaf ;) Möjligen om trycket hade varierat extremt mycket så kunde man få ett par mm skillnad i mätvärde.Om nu bilen "satt" sig fel pga det..Vilket ej iofs heller verkar troligt :) Vet inte varför det skiljer en halv centimeter(bak),men troligaste orsaken är väl att "snöbelastningen" är lite olika...Köpt och monterat nya fjädrar bak för inte allt för länge sedan. OBS! Kallgarage gör att det inte hinner tina heller :( Mvh Janne. |
|
|
Pelle! Vet väl inte om den är så där "jätterepresentativ" för en "normalbelastad" M535:a(ingen i bilen kanske jag också ska tillägga). Fullt med snö i hjulhus är väl det som skiljer från en tom,torr,verktygslös normalbelastad M535:a :)..Kanske som normalbelastad i norrland nu på vintern iofs ;) Mvh Janne. |
|
|
Janne...jag vet ibland så saknar man edit funktionen av egna inlägg.. Men det du märker att den sätter sig olika är ganska vanligt, tycker jag! Men det måttet du ligger på mellan h-v sida är fullt godkänt! Själv schimsade jag mitt gamla "oställbara" chassi för att få det hyffsat okej(ej orginal bmw fjädrar) och innan jag gjorde det så slog måtten (vad jag kommer ihåg) på 10-15mm mellan hjul paren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.