AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
639

Hur sortera telefonnr listan?

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har Navi/VT, multiratt och BMW hadsfree.

Någonting som jag stört mig på en längre tid och inte hittar instruktioner till i BMW telefonhandboken är att när jag väljer att ringa från ratten så måste jag bläddra hej vilt för att komma till de telefonnr som ligger först i display när jag tittar på montorn. Jag har testat att lägga in favoritnr 1-10 via vanlig mobil men hur det än är så trilskas multirattsknapparna att fälja en egen sortering, tror att den går på alfabetet, men är inte säker.

Är det någon som vet hur sorterar telefonnumren i handenheten så att de kommer upp i den ordning jag vill i checkcontrolldisplayen när jag väljer från knapparna på ratten?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Lägger in inlägget till samlingen totalt ointressanta funktioner :)

Ärligt talat, är det ingen som vet?
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
På min finns favoritnummerlista. Den skapas automatiskt av de nummer man ringer oftast. Nackdelen är ju att man är tvungen att fippla på Naviskärmen för att komma åt dem... går alltså inte via rattens knappar.
Mitt problem med telefonen är SMS hanteringen. Får dem inte raderade!
Ja jag har den svenska orginalinstruktionsboken men likförb får jag inte bort dem.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jo favoritnummerlistan borde varit kopplad till multirattsknapparna. Hmmm det där med SMS löste jag en gång men kommer inte ihåg hur jag gjorde. Ska kolla i morgon och försöka göra om det igen.
Måsen
Hur får man upp nummerna (och lyckas ringa) över huvudtaget från ratten? (M-multi ratt)
Har bara nummer på sim-kortet än så länge, har det någon betydelse?

H MK
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Genom att först trycka på T/R-symbolen på höger sida av ratten och sedan bläddra med pilarna för att välja vilket nummer du vill ringa som då syns i checkcontrol-displayen. Sedan trycker du på telefonknappen och telefonen ringer upp.
ma
38
mad_crille
Audi TDI 2.0 -10
525 -04
För att radera ett sms på min motorola v50 så går jag till sms
väljer den sms som ska raderas exempel sms 1 håller inne knappen clr i ca 5sek klart. Gör sen likadant med dom andra sms som du vill bli av med.

//Crille

The voices in my head stopped talking to me long ago. Now they talk to each other, about me.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.