|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 535a e34. Här om dan så tändes lampan med batterisymbolen(laddningslampan?) och efter det så började belysningen och slutligen bilen dö. Efter det gick den inte att starta. Men då väntade jag ett par timmar och då gick det bra att starta bilen igen. Fast det laddas fortfarande inte någon ström till batteriet så jag kan inte köra med bilen innan problemet är åtgärdat. Hur troligt är det att det är batteriet det är fel på eller generatorn? Kan det tänkas hjälpa med att byta ut kolen i generatorn (laddningsrelät??) och hur svårt är det för en nybörjare? Mycket tacksam för hjälp! | |
|
Det skiljer en del beroende på vilken generator som är monterad. Titta på baksidan på generatorn om det finns en kolhållare som sitter med 2 skruvar, då är den utbytbar utifrån, annars måste generatorn plockas isär. Även på den som monteras utifrån verkar det finnas fler modeller, Ta ev med den när du beställer ny. Kolla t.ex mekonomens hemsida. FAF |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Prova med att byta laddrelä inklusive kol. Slitna kol ger ingen indikering i ínstrumentet när det inte laddar så felet ligger i reläet eller generatorns dioder, anslutingar mm. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.