|
|
|
|---|---|
Tojne |
Tjenna! Nån som har bytt dammask/drivaxel fram på en iX? Dyrt att lämna in? Funkar såna där kluvna dammaskydd man limmarfrån mekonomen..typ? Drivaxlarna är rätt dyra till dom här kärrorna så det kan va bra att byta damskydd innan det ligger ett grustag bland drivknutarna!.. //Tojne |
|
kluvna dammskydd delar på sig när det blir kallt. När gummit blir stelt så knäcks skarven upp. Det kan funkar som provisorium för att slippa få in skit i drivknutarna. Om du ändå ska lös med drivaxeln så är det bättre att sätta dit riktiga helgjutna damasker. /göran, vintermannen/ |
|
Tojne |
Jo, det får bli nya axlar och samtidigt nya dämpare fram. Bilen är sänkt så det får väl bli nån kortare Bilstein eller nåt. Hur besvärligt sitter drivaxlarna i framaxeln, behövs det några specialverktyg? Vilket moment har centrummuttern på hjulet till drivaxeln? /Tojne |
|
Axlarna sitter bara med clips i diffen. Dra rakt ut. Hårt. Akta framtänderna! Centrummuttern brukar sitta som f-n. Sätt nån att hålla på bromsen i bilen när du hoppar på det förlängda dragskaftet. Inga specialverktyg behövs såvitt jag minns, men jag har aldrig pillat isär själva axeln. Kiip Spiiding! |
|
Tojne |
Hehe!! Ja synd att bli tandlös mitt i alltihop!!Jasså det va inte värre än så, det va ju bra. Det verkar bara var BMW som säljer drivaxlar till dessa bilar, och det finns jävlar inte några kortare dämpare till iX på marknaden, men det går nog bra med normal längd och hårdare dämpare... Tackar siidfriik!!! //Tojne |
|
Jodå, jag har korta Bilstein (sprint) på min. Köpta av OKA Racing. Även justerbara Koni finns, men de är iofs inte korta. Kiip Spiiding! |
|
Tojne |
Jasså?? OKA Racing, var får man kontakt me dom? Finns det nån hemsida eller telefon dit? Vore ju väldigt bra me kortare dämpare, så man slipper byta varje år när dom har bottnat några gånger!!.. //Tojne |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.