AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.062

Sonax extreme = Sonax Proffs ?

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Tjaba!

Jag har kikat lite på sonax hemsida och kan ej hitta Sonax produkter ur proffsserien.

Är dessa ersatta med extremeserien?
Det tror jag inte då jag såg proffs senast igår på macken.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Var hittar ni Sonax Proffs ?
jag har letat på dom flesta ställen men kan inte hitta det.

Min 528i Touring
Länk
tsaros,

Finns 50 meter ifrån din butik - på Mekonomen! :) Tror dock inte det ingår i deras ordinarie sortiment, men säger du till dem så kan de ta hem det på en dag eller så.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Skandal :)
Då får jag knalla dit imorgon och kika.
Tack för tipset! :)

Min 528i Touring
Länk
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Hej!

Är det någon större skillnad på Sonax "Proffs" och Extreme båda är ju vattenbaserade, eller? Vad är det som skilljer, för och nackdelar?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag har hört mycket gott om Proffs serien, därav att jag är intresserad.

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Vet ej om extremwaxet är vattenbaserat, men det känns på lukten, Kvalitetsmässigt så funkar det säkert lika bra som proffsserien. den är vattenbaserd och ska vara bättre på blå och röda lacker när det gäller flammningstendenser enligt Cifabs information. Och skönt att slippa petrolemlukten.
Ska nog prova extrem vaxet också nästa gång efter polering till våren.

///MVH Hasso
Länk
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Extreme hårdvax 1 är vattenlösligt, skulle tro att extreme polish+vax 2 ochså är det, men ej säker. Hur som haver är de lätta att skölja ur polersvampen. På extreme hårdvax 1 står det nog att den ska skyddas från frost.
Båda vaxerna innehåller carnauba! Nackdelen är att de kritar mer än professional.
Som jag sagt i en annan tråd så föredrar jag extreme före orginal, som flammar lacken, och professional som inte ger samma lyster.
Däremot ger orginal bästa långtidsskyddet, minst 2 ggr fler tvättar med org hårdvax (petroleum baserat).

Jag är nöjd...

Mike
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
öhhh 2 ggr fler !??, menade att man kan köra dubbelt så många tvättar med org....

Mike
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Sonax vattenbaserade vaxer extreme och proffs är säkert bra. Har dock med gott resultat använt sonax orginal sedan många år. Misstänker att de vattenbaserade inte är så "elaka" mot smuts som ej lackrengöring mäktat med.
Visa användare
46
brani
m5-90, 540T-98 6vxl
Har använt sonax extreme 3 på min röda m5:a-90 med mycket bra resultat. Alla andra (5 olika produkter) funkade inte. Lacken blev flammig och aldrig riktigt "ren" och blank. Höll på och bli tokig. Men senare fick jag tag i extreme polish&wax3 och det gjorde susen. Den tror jag nog fungerar i de flesta fall.

bn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.