AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
39.545

stålomspunna slangar Z3

Sida 2 av 2
Estorilmongo, du har mail

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Black Z3: Behöver en uppsättning original(3 st) eller om ni mäter era slangar(Utan kopplingar) och ev tar ett kort på kopplingarna, så kan jag skicka nya på Posten till er!!! Om det blir några stycken så kan jag nog ev få ner priset lite. Mvh Kimmo.
Kommer skicka mått på mina slangar i mars. fast innan det har någon annan kanske hunnit mäta ut sina...posta då måtten här i tråden tack!

____

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Hur går det med bromsslangarna?

Jag skall byta skivor runt om nu i vår och tänkte sätta ditt stålomspunna bromsslangar samtidigt. Om det blir något av tråden ovan är jag intresserad.

Någon som har hört med exempelvis Peansweden vad dom tar för en sats till en 2.8coupé?

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Johan, du har 6 slangar i din som framgår av tråden lite tidigare. det blir svårt att slå det som estorilmongo erbjuder prismässigt. jag har kommit av mig och inte mätt up mina slangar än annars hade jag slagit till redan...

____

Jag kan ordna Stålomspunna slangar till bromsar, med genomskinligt eller rökfärgat skyddshölje.
OBS! Hydraulpressade anslutningar.

Z3 1230:- 6 st ABS/ASC+T Inte DSC Slangar
Z3 M 1230:- 6 st ASC Inte DSC Slangar
För att undvika missförstånd, bilar med DSC kan använda de 6 slangarna som finns men själva DSC slangar finns inte.
För närvarande finns ej DSC Slangarna att tillgå.
Postförskott 80:- skickar hela Sverige

Mikael
Mikael, mycket intressant. Jag får återkomma när jag vet hur ekonomin ligger till.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
mikael, låter intressant. är för narvarande i Paris utan tillgång till email så jag postar mina frågor direkt här i stället för att sända email.
- du har färdiga mått och behöver inte original slangar för att mäta ut?
jAG TROR INTE MIN HAR dsc...? BARA asc+T...ELLER? (2.8 COUPE)
-vad är förväntad leveranstid?

____

Köp färdiga och TüV godkända slangar istället med alla monterings detaljer. Goodridge, StopTech eller Fischer Hydraulic har till de flesta BMW modeller. Säljs av de som har Brembo, StopTech eller Mov'it broms kit.

Tyvärr har inte Fischer Hydraulic en komplett lista på sin hemsida men jag har köpt via Mov'it tidigare.

Länk

Samma sak med Goodridge, tyvärr inte komplett lista.

Länk
Länk

/RS2
En sats innehållande 6 st bromslangar till Z3 2,8 Coupe kostar 1230:-
Leverans direkt finns på lager transparent eller rökfärgat hölje?

/ Mikael
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
RS2, vad gör du här i Z-forumet -- tänker du göra en "Emm" och byta din E46 S54 till en E36/8 S54 du med..? ;-D
Emm, inte alls! :-) Kollade bara de senaste 100 trådarna och råkade väl hamna här. Sorry, ska inte upprepas. Jag återvänder genast till M-forumet... Har du fått din andra bil förresten?

/RS2
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
RS2, du har mejl :-)
jag har fått mina slangar och tänkte sätta dit dem. är det komplicerat arbete? i morse när jag åkte till jobbet så stannade jag till vid en verkstad och frågade vad dem skulle ta och fick till svar 2000. låter lite mycket, tycker ni inte det?

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
det är väl ett visst pill, bromsarna måste luftas efteråt. En fräckis är att kolla med t ex Speedy, de fick byta några bromsrör på 993an så jag passade på att dra dit stålspunna slangar. var inte så dyrt och utmärkt bra resultat. Bromsrör som bromsrör, typ, det är inte bättre/särskilt annorlunda rör på BMW eller Porsches verkstäder ... :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Firren: det var just Speedy som angav 2000.

Emm: tack för tippset. Min bromvätskelampa började lysa så jag undrade om det hos Borgs och vipps så visade det sig att om dem byter slangar så ingår bromsvätskeservice i priset! utmärkt bemötande oxå!
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
z3c: låter faktiskt inte helt billigt. Konstigt, jag trodde Speedy konkurrerade just med sitt pris... jag betalade inte så mkt för mitt mek där, o då var det ett gäng med bromsrör som byttes.

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
ha! då sitter der nya stålomspunna slangar på bilen! Dessvärre så bakre ytterslagar var för korta så jag bytte endast 4. ska försöka byta dem två som var för korat snarast flr att ha en hel uppsättning.
Z3c: Har du märkt av någon markant skillnad hittills? Du ska förresten få tillbaka din laddare snarast möjligt!

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Problem löser vi, skicka tillbaka slangarna som är för korta så skickar jag nya. Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.