|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en bmw 528 i -98 där det började stå Niveauregel inactiv i displayen ! vad kan detta vara ?? är detta något som kan bli dyrt ???? svar om någon kan tack Linus | |
|
JA!!Och NEJ!!Kan ju vara så enkelt som att det bara är nån sensor som knasat o då blir det inte dyrt alls...Kör till BMW o be de läsa av felminnet så får du förmodligen svaret... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Innan du åker till BMW prova att koppla bort batteriet ett par minuter och se om felmeddelandet försvinner. | |
|
Hej Jag tackar för tipsen.. Jag ska lämna in bilen imorgon på verkstaden och får säkert svar Linus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du kollat säkringen ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Kan vara ett kabelbrott till sensorn om inte själva sensorn är paj, "hänger" bilen på ena sidan? I "värsta" fall kan "luftkudden" vara punkterad, men då hänger hela bilen ned där bak - ser extremt sänkt ut. |
|
|
Well...I värsta fall så är det väl kompressorn som "packat och gått hem"..men det skulle väl man ha märkt på "supersänkt" bakvagn,stenhård fjädring el. dyl... Mest troligt så är det bara ett fellarm..Om ingenting annat märks på utseende eller uppträdande då lär det väl vara ett "bagatellfel". Vad sa BMW idag? Hittade dem felet? Mvh Janne. |
|
|
Hej Alla Jag har kopplat upp mig mot datorn och han varnade för atthöger nivåsensor är trasig.. Bilen hänger inte så det måste vara en sensorn som är trasig.. Jag har kollat säkringen och den är hel. Det är bara ett problem nu.. Jag har försökt hittat en såådan del men verkar svårt, har ni tips ??? Linus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.