AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.302

Läcka spolarvätska

Behöver hjälp ang spolarvätkska som läcker på min 328 E46 -98. Det sitter typ en elmotor framför spolarvätskebehållaren och "hållaren" till denna elmotor verkar sprucken. Det kommer ingen spolarvätksa till lysena fram utan enbart till rutan. Om jag lyfter på elmotorn från den spruckna behållaren så läcker nästan all spolarvätkska ut men jag kan ej se var det läcker någonstans...Det satt också någon typ av ring i botten på elmotorn som gick att ta av...vad är den till? Någon som haft liknande problem? Tacksam för all hjälp!

Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Köp en ny spolarpump så är problemet löst....

Pumpen ska inte dela sig när man lyfter upp den! Kolla om finns spänning fram till pumpen när du spolar...
Om det finns och pumpen inte går så är problemet löst!

//TobbE
Det är inte själva motorn som är sprucken, det är plastbehållare som motorn sitter nerstucken i som är det. frågan är om det är därför det inte funkar och där det läcker. När jag lyfter upp elmotorn lite från sin behållare så läcker det spolarvätska men inte när den är nere. Pumpen (motorn) funkar och försöker pumpa fram till lysena men inget kommer fram...

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Byt pumpen mot den till rutan, så kan du se om den funkar.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Om det är själva spolarvätskebehållaren som är sprucken i plasten så måste du byta hela behållaren. Gummiringen som sitter under pumpen är en tätning så att vätskan inte sipprar ut mellan pump och behållare.

Mvh/ Micke t
Har nu kollat lite närmare på problemet, det har varit för kallt innan. Spolarvätskebehållaren är hel, motorn går runt som den ska och packningen i botten sitter där. Dock läcker det när jag lyfter upp själva motorn, är det meningen att själva motorn ska täta lite också eller? Problemet är att själva luckorna som sitter vid lysena inte går ut. Det hörs ut som om den försöker men de vägrar öppnas. Min fråga är nu vad det är som gör att luckorna åker ut? Förs de ut av trycket från spolarvätska eller hur funkar det? Tacksam för lite mer info så jag kan felsöka vidare...Jag har inga läckor på slangarna heller om det kan vara till någon hjälp.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.