|
|
|
|---|---|
|
Nu döööör jag, just hämtat ut bumsen från lackverkstan.. och vad händer? Jo själklart är det något nytt problem. När jag kör över ojämnheter så liksom smäller det till flera gånger i trakten runt vänster bakhjul. Stannade till på en mack och hissade upp den för att se, men jag såg inget ovanligt (kan iofs inget om bilar heller). Får fan paniiiik... blir så jävla less på detta, snart säljer jag skräpet!! Någon som har en vag aning? | |
|
Skulle kunna vara gummibussningarna, i övre delen av stötdämparna. Enkla att byta, och kostar inte så mycket isf. |
|
|
Kolla det övre stötdämparfästet. Du kommer åt det från bagageutrymmet, under klädseln. Dom brukar ge upp efter ett par år. Dom är billiga och enkla att byta. Annars så kan det ju även vara dämparen som är slut, eller någon annan bussning. Men titta stötdämparfästena först. |
|
|
Geeze.. jag kan alltså 0 om motorer och meka.. hur "kollar" man stötdämparfästet? Hur ska det se ut, ser man om det är något fel på det? Hmm, under klädseln, usch detta låter inte roligt :) |
|
|
Hmm, nästa fråga; Är det "farligt" att fortsätta köra såhär ett tag till? Pendlar 14 mil per dag... bilen är rätt viktig för mig för att jag ska kunna ta mig till jobbet. |
|
Sagitt.f |
Kan även va "silentblocken" som är slut,men kolla stötdämpare+stötdämparfäste först. Bor du i Umeå trakten kan jag kolla det åt dig,även fixa det för en billig slant =). |
|
heh, du känner inte för att ta en liten tur ner till Östersund? :) Känner en kille som känner en kille som jobbar på BMW verkstad som brukar ta in bilar kvällstid, billigt, svart och bra :) |
|
| Det är bara att plocka bort mattan som täcker hjulhuset i bagageutrymmet. Det är faktiskt inte så svårt. När du ser fästet så lägger du dig i bagageutrymmet och kollar på bussningen medan någon vänlig själ guppar på bilens bak. Du kommer garanterat att se om dessa är slut. | |
Sagitt.f |
Kan ju tillägga,att jag nyss bytte stötdämparfäste på en bil som dom var rejält slut på. Men det fortsatte att smälla där bak,var bara att ta en koll på stötdämparn dom lika slut i allfall ena. Roligt värre sen när vi hade bytt dom också,och tog bilen för en prov tur,så smällde det lika mycket. Sist men inte minst så kollade vi "silent blocken" och dom minst lika slut,men efter bytte av dom så slutade det smälla. Vart lite dyrare en vad han hade tänkt sig =( |
|
Lämnade den till BMW verkstaden imorse.. dom ringde just och hade fixat till det, var tydligen silentblocken som var slut... kostnad inklusive arbete 800:- Rätt lugnande :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.