|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| ALS och launch control är mer eller mindre detsamma. Generellt brukar ALS användas även när man kör för att slippa tappa tryck vid växlingarna, sk älgjaktsystem eller respons, medans launch controllen bara används vid starten. | |
| Launch control= Responssytem | |
|
Launch control = startvarv med tändningsdumpning så man får laddtryck. ALS = responssystem, som tex rallybilar använder |
|
|
Launch control = startvarv med tändningsdumpning så man får laddtryck. ALS = responssystem, som tex rallybilar använder |
|
Hello Nasty! |
Andreas, har mailat lite med Jocke, han menar att Bosch slutstegen är ett alternativ med då kan man inte ladda så mycket eftersom dessa inte är så kraftiga. Har du något att invända (tyck till), CDI är ju kanon men det kostar om man ska ha allt.... Mvh/Henrik |
|
Vad man lär ha för att det ska funka med SMC är alltså ett 3 kanals tändsteg och 6 st tändspolar??? Kan det tas från nån annan bil??? ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
Nej anti lag är annat än launch control Launch control är en blandning av ALS samt valfritt varvstopp |
|
|
Hello nasty! Haltech har ett litet 3 kanals tändsteg som jag körde med 2002,det funkar kanon och kostade bara 1300kr! Sen köper man 3st dubbelspolar,vips så har du ett kanon sprut... |
|
Hello Nasty! |
Tackar Andreas, tur du finns på forumet och orkar svara på alla frågor! Kommer du ner till Emmboda till våren (strippen) så kanske man kan få ta en närmare titt på din bil, jag har planerat att min ska bli klar till dess, dock inte så många som är intres. av sugmotor längre men köra ska jag göra om allt funkar som det är tänkt, så får man se om det är någon mer än jag som är intres av vad en gammal 535:a kan prestera. Tack än en gång... Mvh/Henrik |
|
Tjenixen! Alla ska inte behöva uppfinna hjulet:) Nejdå vi har gjort dom mesta felen,och av dom lär man sig vad som funkar! Mina kolvar och stakar verkar ha blivit försenade från USA så jag kanske inte hinner ner med E-30in, Men jag kommer med 525an!Inte så flott bygge,men de blir nog skoj Mvh Andreas |
|
|
Har någon koll på hur mycket tändenergi ett bosch 008 slutsteg alstrar (kan vara intressant att veta som jämförelse med CDI-boxen) Cdi:n ger väl mellan 100 och 140 mj? //JT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.