|
|
|
|---|---|
|
Försökte sätta dit ett öppet luftfilter idag på bmw`n för det första det går ju en liten "Y" slang till orginal boxen lyfer man på locket på boxen så är det en liten plast box med några små hål i för att antagligen dämpa ljudet från den slangen...för jäklar vad det lät om den på tomgången. Var i.... skall man göra av den? går ju inte att ha den lös pga att den suger in luften och låter så illa, kan man sätta på en sådant där litet luftfilter på den så det ser lite snygt ut? jaja men i alla fall satte dit luftfiltret och hade översta plåt "taket" där Y slangen sitter kvar men sen när jag startade bilen efter det... brumMmMmMmMmMmM går ojämt som sjutton även på tomgång, blev rädd och monterade tillbaka allt på en gång som det satt från början, men samma sak. testade att åka en pytte sväng oj oj fasiken trodde hela bilen skulle vibrera sönder för mig, skall lämna in den på verkstad ne. kan det vara något med tändningen som fått en törn, eller vad tror ni? Mvh Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com | |
|
Slangen du talar om tar luft från boxen och leder den vidare till pulsventilerna och avgasreningen (grenröret) som svenska m30b35 motorer tyvärr är utrustad med. Avgasreningen sänker effekten en aning på grund av sin konstruktion. Om man monterar öppet filter på en M535'a bör man plugga slangen till boxen alternativt ta bort hela avgasreningen och ersätta med ett extraktorrör/tyska orginalgrenrör Ljudet du talar om brukar normalt komma om man inte pluggar luftröret till pulsventilerna men jag kan inte svara på varför den fortfarande går dåligt efter att du återställt allt till orginal. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
E-28 Racer! |
Du kanske ska testa o ta bort minuspolen på Batteriet i en halvtimma ! Sen när du startar bilen igen låt han gå på tomgång i 10min men rör inte gasen! Satan va nykär jag är i min bimmer! |
|
ok, tack för tipsen! Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
låt den stå på tomgång tiss den är driftsvarm +5 minuter obs den måste vara kall annard blir det knas med värdena far sedan ut och kör med varierande belastning och motorvarv i ca 10 mil sen så är allt toppen får man hoppas Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
hm. ok men du skall veta att det knappt går att köra bilen, alltså hela inredningen och allt skakar nästan sönder, är/var orolig att motorn skulle vibrera sönder totalt, hade i alla fall bara ca 2 km till rep firman jag åkte till utan att behöva stanna på vägen dit. åkte på 2an ca 3000varv då vibrationerna var som lägst. huva, nu står den där i alla fall... Kan det inte vara luftmasse mätaren som brakat ihop också? den var ju kass förut och funkade dåligt.. jaja vi får se skall ringa han imorgon f-middag. Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
E-28 Racer! |
Tjena såg att du bytt olja o dylikt. Ska byta på min oxå snart så då undrar jag vad du hade för oljor hur många liter och kanske priset oxå! (mineral, delsyntet, eller??) Tacksam för svar! Satan va nykär jag är i min bimmer! |
|
hejsan, jag tog en delsyntet olja, gick i lite över 6 liter olja. Oljan gick på 710kr för 6liter plus oljefilter för 67kr på bildelar. mvh Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
E-28 Racer! |
Ok tack för det. Satan va nykär jag är i min bimmer! |
|
NOBLE: Det kan inte vara så att du har lyckats lossa någon anna slang när du har meckat med luftfiltret? Typ vevhusventilationen? Om bilen får tjuvluft så går den välldigt skakigt. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
hehe en tändkabel hade lossnat och fick bilen att gå som stryk, fasen var ju där och kände på dem, morr :-) Så nu går den igen...köpte en luftmasse mätare idag som jag monterar dit imorgon själv....vem vet kanske toppen lossnar denna gången när jag skruvar ;-p nej men hoppas att den drar som den skall efter det så jag kan köra om min farmor igen..(förlorar jämt hon vänsterbromsar jämt..suck) (0: Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
E-28 Racer! |
Fan det var ju kul o höra att du fått igång Bimmern igen! Satan va nykär jag är i min bimmer! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.