|
|
|
|---|---|
|
Hur tar jag bort (S) märket från bilen utan att skada lacken? Har tittat på den lite men har ingen anning eftersom det sitter gummi eller nåt liknande under märket som är fastklistrat... mvh dane | |
| prova med en värmepistol,var försiktig så att du inte skadar lacken.värm på märket. | |
|
hårtork går också bra, mindre risk för att skada lacken. /s-w |
|
|
Ja, hårtork är fullt tillräckligt och mindre risk för att skada lacken. De sista klisterresterna löser du med kemiskt ren bensin. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
D-diddy |
eller vanligt bilvax istället för bensin. David |
|
...å t-röd för ev. klisterrester. Håkan |
|
|
använde hårtorken imorse och torkade resterna med t-röd.. tack för hjälpen.. ride in style... |
|
| T-röd skakade min lack än gång när jag fick de på lacken. Blev helt matt... bilen är omlackerad. Är det dåligt gjort isåfall? | |
| Kjell & Company säljer annars ett mycket bra medel som heter Label Off. Tar bort sånt etikettklister som ett mirakel alltså. Tjoff säger de bara ;-) | |
| det var inga problem med lacken, men var kan man få tag på den där Label Off i fall man skulle behöva det sen?? | |
|
För att spinna vidare på temat; Skulle vilja ta bort modellbeteckningen på bakluckan. Funkar det med samma princip, eller sitter den fast på annat sätt? Nån som vet? |
|
|
samma grund taktik med att "förvärma" men "såga" med t.ex. fiskelina bakom emblemet... Lycka till!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.