AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.001

supersprint avagassystem!

Hejsan jag har hört att supersprint är poppis! är det bra system? låter det fint.. kostar? ger det nån effekt?

m3-94

blitz
kolla med ferrita
Ok vilka säljer ferrita då? erfarenheter Ferrita vs Supersprint?
Visa användare
39
ArunM5
M5 -92
M3 -94
316 Compact -98
Supersprint modellerna är specielt framtagna just till bmw, där man har forskat fram motstånd m.m i ljudämparen till precis den modellen du har på din bil!

Enkla att montera, passar perfekt in på orginal fästena.
Låter mycket bra samt grym kvalitet, livstids garanti på den först monterade bilen.

Om Feritta läger ner tid på att mäta tryck o motstånd som ska va exakt till din bil modell vet jag inte.

Arun

Rå Tysk BMW Kraft Är Det Som Gäller!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hejsan.
Jag har ferrita system med dtm utblås.
Låter bra tycker jag..och det är livstids garanti också.

Har däremot fått min kattersättare från just supersprint nu, ska bli kul och se om den kombinationen ger skönt ljud/effekt.

Återkommer med resultat..

///M3
Har enligt uppgift supersprint rör på min. Det satt på när jag köpte bilen så jag kan väl inte säga så mycket, utom att det låter grymt skönt, och verkar hålla ihop som det ska.
852
Sörpan
325xi -02
Jag lät montera Supersprint på min ifjol, enligt mekanikern var det ingen vidare passform, men det låter bra! ;)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Jag har supersprint-system på min m3 e30 och det låter kanon! Jag har ingen stereo i den bilen, jag öppnar hellre takluckan och kör ner rutan, bara för att höra motorljudet bättre! :-) Systemet satt på när jag köpte bilen, men på en 325 e30 som jag hade tidigare, monterade jag själv på ett supersprint-system och det var inga problem med passformen.

/// Bavarian Motor Works \\\
ma
119
maol
BMW M2
Jag har ett Eisenmann på min M3:a och det är helt oslagbart, både vad gäller sound och kvalité.
Köpte ett Supersprint till M3:an för snart 2 år sedan efter just rekomendationer här på autopower. Passformen satt som en smäck, inga som helst problem att få dit. Och ljudet är stenhårt och metalliskt på lite högre varv men maffigt på låga. Är mkt nöjd med systemet.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Hej kört Supersprint både med orginal katt o med deras kattersättare... med ersättaren blir det ett dovt mega ljud... skallra så i fönstrena i området där jag bor när ja parkera min bil på natten så att folk vaknade... har dock för lathetens skull låtit montera av kattersättern för smidiga besiktningar och monterat dit orginal katt. ljudet blev då inte alls så högt tyvärr men däremot väldigt metalliskt som jag tycker en M3a ska låta... Det dova går o få på vilken 6:a som helst men det metalliska är det bara M3or som har... så man får ge o ta... Effekt mätningen visade samma hästkrafter på maxvarv(287hp+25c) dock högre effekt och vrid(+30nm) vid mittenregistret. Montering gjorde jag själv o det passade utan att bända, ändra eller svetsa direkt på...
Skulle varmt rekomdendera supersprint....

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
mr vanos:
Det lät förträffligt det...ska bli kul o testa ljudet..
Har ferrita med orginal kattar nu..men de borde väl ge samma för mig med kattersättare...väldigt synd att de inte går i besiktningen bara..

///M3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Grabbar...

Var köper jag ett Supersprint till M3:an? :)
/Klas
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
på motornord exempelvis.
Kostar 7500:- med dtm look och katt.
Och 7000:- utan dtm och katt.
kattersättare kostar 4400:-

///M3
Jag köpte mitt på Länk Även köpt lite andra grejer där och fått hyffsade priser och bra service o tips.

//cruZZe
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Priser hittar du på: Länk

Importör hittar du på: Länk

Hitta en annan kul grej med... Finns 2st olika slutdämpare enligt supersprint.com. Ser likadana ut men en är för "standard" bilar o en för "Racing" kanske skulle en kombination av orginal katt o "racing" slutburk kunne ge fett ljud utan problem vid besiktning.

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tackar! :)
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Fyller på tråden lite...

Kan man besikta med supersprint slutljuddämpare ?
Jag vet att kat. ersättaren ifrån supersprint inte är godkänd men hur är det med slutljuddämparna ? Några problem helbilsgodkännande ? Hög ljud volym ?
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Fyller på tråden lite...

Kan man besikta med supersprint slutljuddämpare ?
Jag vet att kat. ersättaren ifrån supersprint inte är godkänd men hur är det med slutljuddämparna ? Några problem helbilsgodkännande ? Hög ljud volym ?
Har besiktat 2 år i rad med superpsrint utan några som helst problem.

//cruZZe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.