|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Jag har kommit in med jeans och en gammal Golf och dom slickade mina skor :) |
|
| Jag har faktist fått en av mina chefer å pussa mina skor har tillomed det på telefonen men det blev en bild tagen i "action" så att säga. Så att det är inge bra, Men det är kul o veta vart man har varann hahhaha !! :D | |
| Liten kul sak jag var chaför åt en kompis som köpte en 90 honda civic på bilforum i örebro för ca 20 tusen och efter affären så fick han nycklarna till en civic type r och jag till en fullutrustad accord v-tec och övertalade oss att ta en sväng. ps jag åkte gammal alfa 33 | |
|
Kävlingepågen: Vi bilsäljare har INTE bra lön, utan får SLITA ARSLET av oss, för att sälja bra och kunna leva på lönen... Du skulle bara VETA hur det är, att stå med en samling totalt okunniga IDIOTER som borde institutionaliseras, och försöka sälja bil!!! Med ett leende på läpparna, och hävda att kunden alltid har rätt....BULLSHIT! De borde fan ha förmyndare vid bilköp.... OCH, de borde LÄRA sig att det faktiskt kostar pengar! Det är alltid den näst största investeringen näst husköp, och för att få tillbaks bra pengar, köper man INTE instegsmodellen samt prutar som ett svin... BILAR HAR SJÄL, och skall INTE ägas av folk som inte följer servicehäfte och instr.bok slaviskt!!!! De får naturligtvis skylla sig själva, vid "inbytesdags".... Vi är INTE "hästhandlare", utan folk som arbetar vårt anletes svett ur oss för att kunna bevara en tradition, hävda bilismens vara och fördelar, samt verka för ett bevarande av bilkulturen! Själv väljer jag en fin BMW framför en tveksam flickvän... Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
Väl talat Kraftwerk! För att säga något om Carlsson Bil i Örebro (som tråden egentligen handlade om) så blir jag mer och mer nöjd varje gång jag är där. Förr fanns det väl lite tveksamheter, men nuförtiden, så kan jag inte säga annat än att jag är väldigt nöjd med dem. Allt från servicar till reservdelsköp och bemötande i bilhallen, fungerar väldigt bra! |
|
| KRAFTWERK, vart jobbar du? | |
|
jaken: Sök på Citroën Sverige, så hittar Du oss :) (Vi har otroligt bra rykte, i mellansverige!) Ber om ursäkt för de kanske hårda orden, men så är livet ibland (oftast) för en bilsäljare... Jag har ju själv varit 20-åring som kört skiten ur salubilar, och jag känner ånger numer, när jag växt till mig och inser vilka problem det skapar... :( Behandla era säljare med RESPEKT... så får Ni respekt tillbaka! Får Ni inte det, BYT FIRMA OMGÅENDE. En säljare SKALL VARA TREVLIG, trots det ni ovan läst... Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
Quixotic: Jag trivs jättebra på Carlsson Bil i Örebro :) Ger alltid bra hjälp, trots frågor om "gamla" bilar :) Dessutom en väldigt trevlig säljare som Du och jag talade med, och som absolut gjorde sitt bästa! Jag har själv beställt delar och så, från Carlsson Bil, och aldrig blivit besviken :) Dessutom, snabba leveranser, och inga konstiga frågor... ! Bätter än M-bilar, måste jag säga.... Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
quixotic2: Kanske kan bero på att det varit ett generationsskifte i ledningen hos Carlsson bil... Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
Njuren |
Kraftwerk: Klart dom e trevliga mot dig? En säljare springer väl knappast in på BMW i mjukisbrallor bakfull en söndag som ja gör?Att ja dessutom e 22år gammal charmar knappast . Därför skiter säljarna i mig lika mycke som ja i dem,ja bara tittar.... Men egentligen ska de inte spela ngn roll! BMW - i nöd och lust? |
|
Jag minns att på ett jobb jag hade berättade en arbetskompis att hans pappa gett honom 100.000 kr för att köpa ny bil. Han gick dit med blåställ och sen ville dom inte betjäna honom på Volvo tror jag det var så han blev förbannad och köpte en ny Opel i stället. |
|
| Var där och kollade en M3:a E36 för nåt år sen. Frågade om den var importerad o faaaaan vad sur säljaren blev. Gjorde riktigt klart för mej att dom inte handskades med importerade bilar... Konstigt eftersom dom tillverkas i Tyskland....! | |
|
Bemötandet när jag beställde tjänstebil där var mycket bra såväl innan som efter köpet. Man höll mig informerad om hur statusen på leveransen var och har efter leveransen ringt och kollat om jag var nöjd. Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| M5-power, låter konstigt, han borde ju ha blivit nöjd över att få säga att denna bil var en ärlig svensksåld pärla, eller? | |
| vår familj har råkat ut för dåligt bemötande hos carlsson i örebro. Första gången vi var där blev vi helt nonchalerade tills det gick upp för försäljaren att vi var ute efter en "dyrare" bil. Då smorde han på som bara den. Vi köpte då 1 ny BMW och och 1 begagnad. Service på bilarna är vi dock inte nöjda med. Kort därefter köpte jag en egen ny BMW. Inte heller den service är jag nöjd med. Min man bil hade vi ett flertal tillfällen samma fel och man kunde ej tillrättalägga detta. Vi ville då inte betala för något man ej kunde förklara och fixa tillfredsställande. Kostnaden var liten men vi tyckte att principen var fel. Det slutade med att vi fick hot om inkasso trots att man på BMW lovat att saken var utarrangerad. Detta plus övrig nonchalans gjorde att vi vände oss till BMW i Västerås när vi köpte vår nästa BMW och där möttes vi av en helt annan service. Jag rekommenderar verkligen BMW i Västerås och Eskilstuna (samma ägare) i stället för BMW i Örebro. Detta har resulterat i ytterligare en ny BMW från Västerås och en till är på väg. Det vore bra om bilförsäljare kunde lära sig ordet ödmjuk och att det är till för oss kunder och inte tvärt om. | |
|
Var i Örebro för ett arbetsrelaterat möte igår, men då en mötesdeltagarna skulle bli sen fick jag ett par timmar över så det blev en sväng till Carlsson Bil för att kolla lite, och fick bland det bästa bemötande jag nånsin fått hos en bilhandlare. Kollade in en E61 en stund för att få se att nya M3:an stod i hallen och knallade iväg mot den. Då kommer en säljare fram och presenterar sig. -Hej, ursäkta jag såg dig inte först, men kan jag hjälpa dig med något? Berättade att jag var lite nyfiken på 520i, men han rekommendrade 520d istället för den. När jag sa att jag var lite tveksam till 4-cyl diesel tog han genast du en 520dA för provkörning, och erbjöd sig att följa med för att visa lite bra/roliga vägavsnitt för att låta den bekänna färg, mycket bra, har hellre en säljare med vi provkörning så att man kan få vägledning och kunna ställa frågor som poppar upp. En mycket trevlig och kunning säljare så det hela slutade med en genomgång av standard och tillval och ett affärsförslag på en E61 520dAT enligt följande: Titansilver Läder dakota nautrbrun Comfortpaket Advantagepaket Radialeker 244 17" Dragkrok USB Isofix Belysningspaket Navi prof. (Dyrt, men fult med eftermarknadsnavi i E60/E61...) Extra mörka rutor Komfortstolar (Dyra, men vill inte va utan...) Förvaringspaket Interiörlist svart högglans Shadowline Avbländandebackspeglar in/utv Rökarepaket Lädersportratt Sidoairbag för baksätet Helljusassistent Slutade på 484k, vilket är ca 7%, dessutom var det bara halva touring tillägget och rabatt på paketen så det verkar ju va ett OK pris Sugen nu....Kan säga att det var svårt att sova i går kväll... Alltså jag kan så långt rekommendera Carlsson bil i Örebro, det verkar vara stora skillnader i bemötande där, men drog mig till minnes denna tråden och villa bara skriva mina erfarenheter som motvikt, då jag i mitt tycke fick ett mycket bra bemötande. |
|
|
skulle köpa bromsbelägg till min m5:a -01 då undrar dom om den är importerad? Det ska dom skita fullständigt i.Har handlat där 2ggr tidigare & fått samma fråga,då var bilen svensksåld & jag tänkte inte mer på det då. dessutom kan man inte beställa en glödlampa utan att man ska betala i förskott!!! Har dom så jävla dålig ekonomi att dom nästan kursar om man inte betalar före? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.