|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
BMW återförsäljaren Carlsson Bil, Örebro Var inne eftermiddagen tisdagen 27/1 för att jag ska byta ut min nuvarande Audi A4. När jag klev in i butiken stod ett gäng av personalen och pratade och lade ej märke till mig. Efter att ha kollat in utbudet och hitttat en intressant bil så väntade jag bara på en säljare. En säljare gick runt bland bilarna och frågade en annan kund om han ville ha hjälp men jag igonerades totalt. Vad krävs för att få köpa en begagnad bil som snart är 10 år gammal av Carlsson Bil? Är det endast kunder som är över fyrtio år med kostym som blir bemötta? En jeans klädd kille i tjugoåråldern dög ialllafall inte. Kan förstå om det är mycket kunder i butiiken att det kan ta tid att få hjälp men med 2 st kunder i butiken så borde det inte vara något problem. Det blir iallfall ingen BMW hos Carlsson Bil för mig och mina bekanta. har förörvigt skickat in samma text till Dagens ris i Nerikes Allehanda. | |
| Jag kan uppriktigt inte förstå alla som blir besvikna för att de ej blir uppmärksammade av säljarna. Det är väl bara att vinka till sig en säljare så slipper man går runt och irritera sig i onödan. | |
Jirar |
Fy fan vad bra sagt. |
| haha det kan inte vara svårare än så, bra sagt player | |
| Player: Något säger mig att du inte varit inne på Carlsson... Nu talar vi om stället där säljarna beklagar att BMW tillverkas i Tyskland... | |
| Jag har virit på många ställen där säljarna ignorerat en, det kan jag leva med, men på Carlsson är de rent ut sagt otrevliga (så det kan ju vara lika bra att de är så svåra att få tag i...) | |
|
Att vinka till sig försäljarna? Dom ska väl visa framfötterna! Kunden ska inte behöva jaga en försäljare för att få hjälp? |
|
| Jag har haft mycket kontakt med Carlsson bil senaste tiden för att jag har så jäkla svårt att bestämma mig för vad jag vill gå lös på. Dom har alltid varit trevliga och jag har alltid fått hjälp så fort jag kommer innanför dörren. Har det varit mycket folk har jag bara vinkat till mig en som kommer när han varit klar med dom föra. Detta trots mina jeans och 22 år! Dom har ordnat kalastillfällen att provköra bilar, tex. en 320 i samanlagt 2 dygn. Jag kan absolut inte tala annat än gott om Karlsson Bil! | |
| ...Annat måste jag säga om Rejmes i Örebro. Deras XC90 har varit "ute på firmaresor med chefen på obestämd tid" varenda gång jag har varit inne det senaste halvåret. Det har stått två till utanför men "dom är bokade i fleeera veckor, längre än vårat bokningssystem sträcker sig"... Vad fan är det för system?! | |
|
Byt ut jeansen och skaffa flint då så skall du nog se att de kränger en XC90 snabbt som attan. 3G ger dig Cancer. |
|
| Jag har själv jobbat som säljare pch tycker det är en helt pinsamt. Dom frågar en annan kund om hjälp. Han vill meddelar att han kollar och säljaren går in till sit kontor igen. Tycker han att jag inte är värd en att ens fråga om jag behöver hjälp så har den säljaren en riktigt taskig inställning. Okej om det inte kommer ut nån säljare ifall dom är upptagna med annat men när dom är ute i hallen och är lediga och man fortfarande inte får någon service så är det ruggigt dålig service. Blir jag så ignorerad så åker jag helldre till något annat ställe. Begagnade BMW finns det gott om. | |
|
Jag skulle aldrig handla där, det är inte meningen att man ska behöva jaga en säljare de ska komma fram och idka service. Sen om man har jeans eller kostym så ska det inte göra någon skillnad. Första gången jag skulle köpa ny bil så vart jag också dåligt bemöt av en bilfirma pga ålder och val av klädsel. //Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det verkar vara dagsformen som avgör hur man blir bemött på i Örebro. Har själv blivit totalt ignorerad trots min "höga"ålder till förmån för slips och kavaj, men ibland kan dom vara hur trevliga och hjälpsamma som helst , men "välkända" kunder har nog en viss prioitering och jag tror det är lite BMW anda rakt över. ///MVH Hasso Länk |
|
På tal om volvoförsäljare så var jag o testade nya S40 T5 i lördags. Jag fick dock inte ge mig ut ensam utan var tvungen att ha en säljare bredvid mig, troligen eftersom jag var lite yngre än de flesta andra som var där (26) för det var minsann ingen annan som behövde ha en säljare med sig i bilen. Gällande säljare som ignorerar oss lite yngre så finns de på de flesta ställen, på samma ställen finns dock oftast motsatsen också så det brukar jämna ut sig. Förstår dock inte de här som påstår att man när man ska slänga ut 100.000+ på en bil så ska man va den som står o ropar o vinkar för att få hjälp. Vill en säljare sitta på sitt lilla kontor och bara ta emot pengarna och ge en nyckeln när man bestämt sig så får han väl göra det men det blir ingen bil för mig hos en sån säljare. |
|
|
Jag har enbart positiva erfarenheter av Carlsson Bil i Örebro. Tillsammans med Autovation i Gävle den enda ÅF där jag känner att jag blivit mottagen med intresse och vänlighet...trots min ålder (27). Givetvis beror väl det hela mycket på slumpen och vilken säljare man råkar stöta på just vid det aktuella tillfället. |
|
| Jag har inte så mycket till övers för Solna i övrigt men på beg-avdelningen där har jag alltid fått bra bemötande och där hinner man sällan gå alltför länge innan nån kommer och frågar om man vill ha hjälp. Rent generellt är BMW's ÅF betydligt bättre än vissa andra märkes ÅF. Volvo och Ford är två där man får känslan av att säljarna tror att de säljer Rolls-Royce och inte behöver bry sig om vem som helst... | |
|
Håller med Jazze, har dom inte vett att sälja bilen till dig så ska man ge f-n i att köpa den. Det är ju kunderna som betalar deras löner och bilar finns det gott om. Två bilar är fler än en.. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag tillhör också dem som har blivit bra bemött på Carlsson Bil, har inget att anmärka på förutom att det var olidligt varmt i hallen! Sedan blev det ett missförstånd angående bilen, men det kan jag inte lasta säljaren för. Jag tror, baserat på egna erfarenheter, att bilhandlarna är rätt trötta på vissa typer av kunder. Jag vet själv hur jag var i mina yngre dagar, att provköra bilar var ju nästan ett helgnöje. Jag har förståelse för att de kan generalisera och därigenom helt ignorera vissa typer av kundgrupper. Tex om det har visat sig att 99% av alla jeans-killar runt 20 års ålder bara var ute efter provkörning så kanske de helt enkelt väljer bort de 1 % som faktiskt ska köpa bil, för att det är så mycket jobb att urskilja de seriösa. Numera gör jag så att jag alltid ringer och bokar tid när jag ska kolla på/köpa bil, och det fungerar alltid perfekt. Man har säljaren för sig själv, får lättare att låna bilen och säljaren anstränger verkligen sig eftersom jag uppenbarligen är seriöst intresserad. Prova det nästa gång så ska du se på service! Mvh Johan |
|
Rekordet vill jag nog ge till Toyota Center Göteborg när jag var där med en polare och hans farsa när de skulle köpa bil. Jag och polaren (då var vi 17år!!) gick runt för oss själva och provsatt dom lite dyrare modellerna, typ Landcruiser. Trots rusning så kom en säljare fram och frågade om vi ville ha hjälp eller vänta på provkörning... Efter ytterliggare 5 min och borta vid Celican så utspelade sig samma situation igen, dock med en annan säljare. Och då var vi två snorunger med jeans =). Det är vad jag kallar service och att ha en vilja att kränga bilar =) Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| Den firma jag blivit mest impad över är ändå Rutgersson i Henån, de anställda fullkomligt kastar sig över en så snart de ser att man kommer in genom dörren samt att de har en vänlig och familjär framhållning (även om man inte träffats förr). Detta gäller såväl försäljning som verkstad, synd bara att man bor så långt från Orust... :-( | |
Gemini__ |
Saverman: Lika illa hos Volvos återförsäljare i Västerås och Eskilstuna. Har aldrig haft en demobil(XC90) hemma för provkörning vid de tillfällen jag varit i kontakt med dem. Det är dåligt, måste tydligen boka upp kärran ett par veckor i förväg. Speciellt på helgerna när de flesta har som mest tid att besöka alla bilfirmor, ja då finns det ingen bil där. Det är ingen bra service. //Thomas Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.