AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
597

Ingen Värme över 70Km/h

Hallå undrar om nån kasnke vet vad som hänt? "kupevärmare" värmepaketet inne i bilen.. blir inet varmt när man kör i över 70km/h då blåsre det bara kallt inne i bilen kvittar var man ställer värmereglaget..det kom bara helt plötsligt när jag körde å sänkte värmen. så blev det skitkallt i bilen å det gick inet att få upp värmen? termostaten e bytt nyligen..och motorn blir varm som den ska.. e tacksam för svar...
/Johan
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Gissar på att det blev luft i systemet efter termostatbytet.

Håkan
m_johan
Termostaten funkar antagligen inte riktigt.. Som tidigare person sade.. Hade väl iofs vart rätt skönt på sommarn? fast då blir det väl varmluft istället när du åker 70km/h hehe..Lycka till
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Tjena. Hade exakt samma problem på min 528, bytta ut termostaten som jag köpte på bmw för 550:- nu funkar värmen perfekt!

Bmw om du älskar att höras..
E-28 Racer!
Tja.
Har samma problem på min, Men jag har märkt att det hjälper om man drar ner värmereglaget till halva och sen dra den på full värme igen men Riktigt sakta! Testa med det.

Satan va nykär jag är i min bimmer!
Co
56
CoP
528im Touring -98
Skulle de visa sig att de inte är termostaten (vilket de säkert är) så kan du ha oturen att de är vattenpumpen.Men genom att motor tempen är normal så är de nog ändå termostaten eller luft. Termostater måste ve en av dom sämre uppfinningarna som gjorts. Har varit med om att köpa splitt ny termostat å den har inte funkat!!! Visst man kan ju provkoka den före men ja tycker inte de ska behövas. Varför inte ha en elektriskt värmestyrd ventil som öppnar å stänger,när allt annat ske va elektriskt. De ä precis som utvecklingen stannat va de gäller termostater. Dom har ju sett ut ungefär på samma vi sen urminnes tider. Man de ä klart reservdels industrin måste ju sko sig oxå.

De ä roligt nästan jämt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.