|
|
|
|---|---|
|
Nu är äntligen snart alla grejer på plats, fick den nya ic:n idag :) Hoppas på att grenröret ska komma om någon vecka! Sen ska det stressfläktas! Om bara den där vita skiten från ovan kunde försvinna! Jag vill ha sommar NU!! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! | |
| Trevligt, vad är gjort med motorn? | |
|
S50 med orginal innehåll och komp, 465cc spridare, proggresiv bränsletrycks regulator, annan bränsle pump, garret gt 30/35bb agg, smt6 piggy back sprut, ic, vatten insprut i plenumet och vatten dusch på ic:n, evil headers steg 1 grenrör och ställbart laddtryck! Får väl se hur det går, men lite mer än dom 286 orginal hästarna bör det väl bli :) i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
| PWM3... låter kul som fan, du får återkomma å berätta hur d funka när den snurrat igång o blasket försvunnit. | |
|
Vore kul med bilder också! Lr kanske tom lite film:) Hoppas det funkar bra sen med det hela! |
|
|
Pwm3: Vart har du fått tag på grenröret??? Mvh Hebbe |
|
|
vad menar du med: proggresiv bränsletrycks regulator?? Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Grattis... ja ska nog ut och provköra litte i helgen. håller med om att gud kan åka och släppa all snö i finland i stället :) men hoppas på att ja kan åka ut och prova ladda litte och se om det funkar :) Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Hebbe> hittade grenröret på www.stylingkompaniet.se för en ganska överkommlig peng! kysr> kortfattat så gör en progressiv bränsletrycksregultaor att bränsletrycket ökar när turbotrycket ökar. Ska försöka fixa lite bilder men just nu har min digitalkamera tagit semester. Ska försöka skrämma liv i stackarn så fort jag får tid! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
PWM3> varje bränsletrycksregulator fungerar så att bränsletrycket ökar när turbotrycket ökar värdet 3.0bar (t.ex.) som står på regulatorn betyder att bränsletrycket kommer bli 3bar over det som ar i insuget... Jag tror att du har monterat ställbar bränsletrycksregulator. Har jag fel? Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
kysr> Det är en progressiv! Har man en regulator med t.ex förhållandet 2:1 ökar bränsletrycket med 2 bar om laddtrycket ökar 1 bar! Har du t.ex 3 bar i bränsletryck vid 0 bar i ladd och sedan ökar laddtrycket till 1 bar, då får du ett bränsletryck på 5 bar! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
Okey :) Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.