|
|
|
|---|---|
|
När luftsliden/tomgångsmotorn lägger av, är det då oftast bara att byta själva "ventilen" eller? Min 325:a -88:a rusar runt 2000 varv på tomgång, har förstått av kunniga bekanta och av kunniga här att det ofta är just den som kruxar. Har haft loss och rengjort den, den rör sig mkt lätt, men ingen förbättring. Kan det vara så att någon kabel till kontakten i framkant har tagit skada? Går kablarna till nån givare? Kan givaren ha pajat? Om sliden pajar, är det då en solenoid som säger upp sig, eller? Jag ska kolla i morgon om jag kan få tag på en annan ventil/slid/motor och bara byta den, men tycker att det låter skumt ändå, när den inte verkar kärva alls... Många frågor blev det, men om någon orkar skriva ett svar är jag hemskt tacksam! | |
|
Tjena jesseboy jag hade ett liknande problem och det berodde på att det hade blivit dålig kontakt i kontakten rakt under spjällhuset. Alltså den som kommer ifrån spridare och Tempgivare. Pröva och ruska och böka lite med kablarna i den undre delen, den som sitter elller ska sitta i en plåt på nedre delen av insuget. good luck Mvh Rille ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
Ok, ska testa det. Vore ju kul om en såpass enkel sak gjorde susen. Tack för tipset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.