|
|
|
|---|---|
|
Jag ska bygga insug till en icke-bmw och tänkte göra det lätt för mig genom att sno ett insug/spjäll från en M-motor. Docj verlkar det svårt att hitta till bra pris och tänkte höra ifall det sitter på fler motorer än m5, m3 och 320is? | |
|
Sitter på M5 E28/E34 3.5, 3.6 och 3.8, M3 E30 2.3, 2.5, och M3 E36 3.0 o 3.2 Finns säkert att få tag på för 4-5000 kr komplett från en M5:a. Bara att hålla lite koll i annonserna! ///Magnus |
|
|
Hmm, de spjällen är så satansdyra. Hittade en snubbe som ville ha 7000:-!! för s14 insug. Finns det inga andra bilar som har separata spjäll då? |
|
| Z3M | |
|
Jag gav 2500:- på skroten för spjällen och plenumen från en 3,6a men jag kan tänka mig att M3ans (E30, för det är väll den som s14 sitter i??) spjäll är lite dyrare. Pga den läggre produktions siffran. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Nu är det ju faktiskt så att M3 E30 producerades i betydligt fler exemplar än dom stackars få M5orna som finns (ca 12000) "One for economy and One for the fun of it" |
|
| Har du tillgång till fräs/svarv gör egna glidspjäll i stället alt är att annvända dubbelförgasare och rensa dom på "förgasar delen" och svetsa dit hållare för spridarna. | |
| Verkar som att jag hade tur då jag fick 3.8 spjällhus med spridare coh allt för 500pix =) | |
|
visste inte att e30 m3 tillverkades i fler exemplar än e34 m5 men man lär sig något varje dag. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
ja, 500 pix var inte mycket! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.