|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett litet problem med att tomgången vandrar mellan ca 1200-1600 vid 1600 så dör motorn för att sedan börja vid 1200 igen. Jag har kollat tempgivare, tillsatsluftslid,lmm och letat tjuvluft men utan resultat. Motorn är en m20 2,3 | |
µ_bmw_µ |
Går motorn överhuvudtaget annars då? Går det att köra med den? Provat ställa in tändning? Är tändkablar, fördelare(lock och rotor) och tändstift ok? Kan inte sätta fingret på något men detta är ju alternativ i alla fall. Lycka till!! Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
| Motorn går perfekt i övrigt och tändkablarna är ok samt rotor och fördelarlock + nya tändstift | |
|
Hej, Kör igång denna gamla tråd igen då jag har exakt samma symptom på min 320i-88. Tomgången är hög när man startar, ca 1500 varv. När man kört motorn varm och låter den gå på tomgång ökar den till uppemot 17-1800 varv för att tvärt sluta men sedan börja gå uppåt igen vid 1200 varv. Sker ca 2 ggr per sekund. Detta känns även när man kör på låga varv. Hade problemet för ett tag sedan men det fixade sig själv efter att bilen stått still en dag. Nu har jag haft detta både igår och idag men vet inte vad det kan vara. Ryckte lite i div. slangar men det gjorde ingen skillnad. Evo3 - om du läser detta, hittade du någon lösning? Är det annars någon annan som har något tips? |
|
| Det var tillsatsluftsliden som jävlades för mig (det visade sig att den jag först provat att byta mot också var sönder). | |
| Hur hittar jag den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.