|
|
|
|---|---|
reine kallin |
Någon som vet varför min motor pendlar på tomgång när den är varm?Inte kall.Verkar som om det extra bränsle tillskottet som motorn får när den är kall hänger kvar när den blir varm.Pendlar mellan 400 och 1200 varv.Drar mycket bensin och går illa på jämna varv. Reine |
|
Är alla slangar i motor rummet hela??? Har sjäv haft samma problem.... kommer bara inte på vad slangen heter men det är iaf en tunn jävel ca en centimeter bred... hoppas du fixar det hela! /MVH David |
|
NiklasE28 |
Tja har själv samma problem har bytt det mesta men inte löst problemet.Jag har även provat med startgas för att se om någon slang läcker men inte det. Hittar du felet så hör gärna av dig. Mvh Niklas |
reine kallin |
Har hört mig för lite idag.Och det sägs att det är lambdasonden till 99%.Ska köra diagnostic på fredag så kanske man får någon klarhet.Lovar att tala om hur det går. Reine |
reine kallin |
Ja,det va som dom sa.Lambdasonden var kass.Fick köpa en ny.800 kr på Motornord.Ett bra pris.(Mekonomen 1795 kr).Nu går bilen som en klocka igen. |
|
Man kunde lista ut det. Tomgången blir helt ojämn, går upp i varv och sedan tillbaka, pendlar upp och ner i varv. Jag hörde någon som sa att man ska byta lambdasond var 11.000 mil, men det vet jag inte om det stämmer. Far min ska byta på sin 735:a som har gått över 40.000 mil. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.