|
|
|
|---|---|
MJ_MJ_MJ |
hej allihopa, har bara en liten fråga, är lite osäker var jag ska lägga frågan så det blev här. Så nu till frågan: Har precis varit på Jarls och blivit offererad en B10 av 99 års modell för 229 000. den har all utrustning jag kan komma på och färgen är inte illa, montrealblå. Är detta generellt sett en bra bil? Ligger priset bra till? har kollat mätarställningen med bmw och förra ägaren och de 11 000 milen stämmer. Vad säger ni, bör man slå till om man får loss monetas? Tack för er hjälp! |
|
Om det är en 99:a så ska den ha den uppgraderade motorn med dubbelvanos och 7 extra kusar. Du kan ju dubbelkolla så att så är fallet. Enligt annonsen så saknar den både tele och navi och det skulle vara ett klart minus om jag vore spekulant. Men priset är å andra sidan rätt bra. |
|
| surfa loss på mobile.de, där finns hur många sådana som helst. Förmodligen kan du pruta de 5-10000 kr som det kostar att importera bilen. Det är bara att börja väga fördelen med att kunna känna o klämma på bilen här hemma och det något mer chansartade med att åka till tyskland, å andra sidan kan du med lite tur tjäna 30-40000 kr på egenimport, misstänker att den som står i bilhallen också är en importare så några pengar igen vid vidareförsäljning har du inte på att köpa den bilen som redan står i sverige. | |
| Står ju klart o tydligt att där är navi o tv i den.. | |
MJ_MJ_MJ |
Hej, det är med den nya motorn och navi och tv... tycker att det inte finns så många i de pengarna på mobile. Den billigaste jag hittar med den nya motorn har visserligen bara gått 8000 mil men den vill dom ha 34 900eur för. |
yttryck |
såg att Jarls Bilservice även sålde en Touring B10 4.6-99 för 289 lock. Touringen har gått nästan 15.000 mil, c:a 4.000mil mer än den billigare sedanen, det är säkert en 2-3 års normal körning med en sådan vagn. För man kör väl inte en Alpina som en bruksvagn. jag hade inte gjort det. I övrigt har bilarna likvärdig utrustning, det som fattas på sedan modellen är cd-spelare... tycker personligen att 284.500 mot 229.000 är en alltför stor prisskillnad för en touring kontra sedan.. antingen är det bra prutläge på Touringen eller så kan något vara lurt med ditt tilltänkta objekt. att du har kollat upp mätarställning med tidigare ägare: hmm, vad är det som säger att han talar sanning ? det jag vill säga är att du bör syna bilen noggrant innan köp, Alpina bilarna är inga billiga servicobjekt precis.. har hört att bara ett byte av bromsbelägg fram går på några tusen. /Igge |
MJ_MJ_MJ |
hej igge, touringen säljs för kunds räkning så det är inte firman som satt priset, jag har kollat upp historiken på alpinan och allt stämmer har till och med pratat med den förre ägaren på vinglig tyska men allt stämmer. servicerna är skötta till punkt och pricka, byte av klossar kostar samma som på 540 hos jarls, et som är dyrare är skivorna men tydligen håller dessa bättre än standardskivor, så det kan gå på ett ut. |
yttryck |
ja du MJ, vad skall jag säga. du får helt enkelt lita på att tysken talar sanning. ett m-test är kanske inget dåligt alternativ, för du får onekligen en massa bil för den slanten, då kan du kosta på dig ett sådant test för ett par tusen.. Du verkar riktigt het på bilen så jag önskar dig lycka till med bilköpet och hoppas att du får en massa roliga stunder med monstret.. (Igge |
ErikJ |
En vän till mig sålde sin svensksålda B10 4,6 -98 4600 mil för 245000:- aldrig vinterkörd han var enda ägaren.. |
| Bilen är tydligen från en konkurs därav priset. | |
| Du hittar B10 4,6 från ca 150.000kr i Tyskland så varför inte ta en tipp dit? | |
|
Var hittar du en seriös B10 4,6 för 150 000 med ca 10 000 mil ? Jag tar 2 !! Alpinan såld !! Letar Porsche..... |
|
| www.mobile.de såg en igår för 15900 eur = 145.803 kr, men den den har gått åt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.