|
|
|
|---|---|
AKUS |
VAd för miltal är realistiskt på en 325 89?? för en på 24000 mil. det låter ju mycket?? men är det ok om den är bra för övrigt. Jag menar självklart om den är välservad. |
|
24000 mil / 14 år = 1700 mil om året. Inte särskilt mycket om du frågar mig... Själv kör jag mer än 3000 mil om året. Använder inte bilen i arbetet ska väl tilläggas, men jag gillar att köra bil. Använder bilen jämt och ständigt, överallt. 24000 mil ska inte vara några större problem om den är välskött. Service är ju A och O för hållbarheten/slitaget. |
|
TobbeBMW |
Det handlar om service, vet inte varför alla är så rädda att köpa en bil med lite mil på mätaren, finns inget som säger att en välservad bil som gått 35000 mil och är välservad håller/går bättre än en som gått 5000 mil utan nån service. (kanske att ta i men ändå) Är den servad så kan du köpa den utan oro, BMW gör bra bilar som går länge. |
|
De absolut största problemet med att köpa bil är ju att man inte vet säkert hur bilen har körts,visst håller bmw att köras hårt,men när man kallstartar o varvar ur motorn efter 5 min ,då håller de inte länge. Vet av många exemplar! |
|
| min 325a har gått 13500... =) | |
|
Min 325:a har gått 28500 mil. Räknar efter i serviceboken till 39st "motoröl" byten. Samt 6-7 st "jahreskontrolle". Byts oljan då också? Motorn går som en klocka. Dock läcker den en del olja. Enda solket i glädjebägaren! Det har aldrig gjorts något ingrepp i motorn. Så nog håller de länge om de är välservade! |
|
|
Som sagt ovan. Detta skiljer sig ju från bil till bil, min -98:a har lite över 22´mil på mätar´n och det e bara på ratten det syns. Inte ens skinnet på stolskanten e mer än minimalt nött ! Full service bok å många långa resor å jag tror att dom har bilarna kan gå hur långt som helst :-) Även min 316 som va en -92:a me 21´mil var i hur bra skick som helst. Noterbart är väl att båda har fått majoriteten av sina mil på den stora tyska motorvägen. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Vissa bilar är bara otur.... Min 525 var i väldigt gott skick och miltalet var 19 300 mil när jag köpte bilen, miltalet kontrollerades av BMW. Men den bilen var i verkstan än på gatan.... och efter ett år knappt 2000 mil hade den reparerats för ca 68% av inköpsvärdet. vilket självklart gjorde underverk med ekonomin.... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.