AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.821

Aukt bilfirmor vill ej byta in importerade bilar?

Sida 2 av 2
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jirar: Det är ca ett och ett halvt år sedan han var en av de första som köpte en S40 Trophy..han hade en BMW 320 93a Segeltorp ville inte ens titta på den i och med att säljaren kollade bilnr. och såg den stod som import ..jag var med och det enda de sa var att vi befattar oss inte med import..nu var skicket så bra på den så första som kom och tittade när han annonserade själv tog bilen på stående fot..så i slutänden gick det ju bra igen..samt att nu är han inne på att byta sin S40 till den nya som kom nu
Jirar
Jobbar ju själv i Segeltorp.
Som jag skrev i tidigare inlägg så lämnar vi idag alltid ett bud på bilarna.
Kom gärna in till mig och kika på den nya S40 haha.

Jirar -- Kanske dig jag köpte min S60 av då ;)
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ok...vad ger du i inbyte då...samt pris på en ny 40 t5
Jirar
bmw320: Vet inte kanske.

gto80:Kan lämna priser till dig på fredag, idag är jag inte på jobbet.

Jirar - Vet att min bil ägts av en av era säljare, -02'a svart 2,4T Aut.

(sorry att det blir lite OT-snack :) )
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jirar: mailade dig..............
Jirar
gto80:

Den mailadressen du använde har jag inte kvar idag.
Du kan maila på denna istället.

jirar.jenee@bilia.se

Tycker det är helt ok så att vi som köper bilen i Sverige slipper att andrahandsvärdet dras ner ännu mer.
Det får ni ta, ni har ändå köpt bilen till ett väldigt bra pris.
Ni kan inte vinna hela tiden.
En polare till mig skulle köpa en ny 545a.
Han hade då en importerad m5a årsmodell 00 som var i superskick och med ALL utr som inbyte. Den hade bara rullat typ 6000 mil.

Han var på bmw Mölndal GBG o specade en ny 545 med ett pris på nära 800000 kr . Och när sen bmw sa vad de ville ge för pris för hans fina m5a så bad han dem nära att dra åt hel...e.

idiotförsäljaren ville ge han 230000 för hans m5a om han köpte en ny 545a?????????

Då vände han sig till en annan bmw firma i varberg . Där skulle han få i inbyte 330000 för sin m5a om han köpte en ny 545a.
100000 extra, det kallar jag skildnad.

Nu blev det så att han sålde sin m5a privat o köpte sen en 545a på lunds bil i varberg.

Jag var själv nere o tittade på en ny bmw på BMW mölnalsvägen.
När jag frågade vad de skulle ge för min dåvarande m5a så sa de att de inte bytte in imp bmw???? Jag frågade då varför de hade flertalet importbilar i begagnat hallen?? Det var specialfall sa idioten spydigt...

Det blev ingen affär den gången!!!!

Ett tag senare så var jag inne o handlade lite prylar på bmw o gick en sväng bland bilarna då denna säljare kommer fram till mig o frågar om jag behöver hjälp. Tydligen så kände han inte igen mig. NEJ tack, inte av dig sa jag o vände ryggen till och gick vidare. Han såg ganska snopen ut. Men det kan han fan ha!!

M-POWER!
Letar Sportavgas o Fälgar

Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Jag trodde alla BMW var importerade.....
Måsen
Exakt, kunde inte sagt det bättre själv.
Att det ska vara en sådan särbehandling beroende på vilken väg dom tog hit...för i grund och botten är det ju det det handlar om, med ett stänk av politik och kartellbildning.
Att vissa BMW-handlare diskriminerar sitt eget märke verkar trångsynt, men det handlar väl om pengar mer än lojaliteten till märket, vilket kan vara förståligt om man tex har klumpiga säljare som representerar dom.
Vilket i sin tur påverkar Svensson som inte verkar förstå att bilarna kommer från samma ställe...

H MK
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.