AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.239

blåa mätare äntligen på plats!

Äntligen!!! 12 månader efter det att jag köpte mina blåa mätare i tyskland hos D&W har jag fått upp dem på bilen! Till slut visade det sig att ratten inte alls måste tas bort!!! Klantigt av mig att misslyckats första gången med tron att jag måste ta bort ratten med den förbaskade krockkudden… Också, till min förvåning visade det sig att man inte behövde avlägsna mätarnålar! Det gick att trä foliet över mätarna.
Samtidigt så satte jag på den kromade kanten på hela mätarhuset som jag köpte hos Chromedesign. Fast det syns inte så bra på denna bild (tagen med mobiltelefon härav dålig kvalité och upplösning : Länk
(Observera att jag fick mätarskalan upp till 260 genom att ta siffran 260 från en sats till E46 )

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Ser snyggt ut!!

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Ser mycket fräscht ut!

Kommer det en bättre bild?
nja.... nu sitter dem inmonterde i bilen och den är i ankrad i en relativ mörk garage så fler bilder får vänta till våren när bilen är påställd. (eller till nästa gång jag gör nåt med bilen, då tar jag kamera med blixt istället för telefon)

____

Ta bilder både med och utan instrumentbelysning. =)

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Mr Hamann
Mycket nice!

// Mr Hamann
Riktigt snyggt!

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Mycket snyggt!
Har du någon hemsida där man kan köpa sitt eget ex?
//Doggeli
nice :D

//Svebba
BMW Z Power
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Mycket snyggt! påminner lite om Hammans blåa. gillar det extra touch som M märket mellan mätarna utgör
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Rödmarkering vid 6.000 rpm? Är det en diesel? ;)
Skämt o sido, nice Z3c 4 ever!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Snyggt Tomas, ser fram mot att se den live!

/Richard
doggeli, jag köpte dem hos D und W i Frankfurt , såg nu att deras hemsida ligger nere för tillfället ( www.duw.de) men jag såg oxå att BMTown i Liverpool har dem oxå. (www.bmtown.com) Det skiljde inte så mycket på priset mellan dem två, DuW 54€ BMTown 44£.
Om någon är intresserad så har jag en uppsättning till E36 över.

____

xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Z3c 4 ever:
Behövde du "koda" om, då du monterade det igen?
Läste på någon web-sida att man skulle behöva det.

Hans
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Ingenting behöver kodas om bara för att man monterar loss instrumentpanelen, endast om man byter kodnyckeln som innehåller KM antalet.

/PG
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Tack pgr69!
Nu skall det monteras kromringar.

Hans

som pgr68 säger: jag behövde bara ta ut mätaren från mätarhuset. Det sitter ett klistermärke på baksidan så att man måste delar på den när man plockar isär den. Men för att sätta dit ringar kommer du nog bli tvingad att dela fronten av mätarmodulen så att du separerar glaset vilket inte jag behövde för att tavlorna satt i den andra delen medans ringarna sitter ovanpå bakgrunden men under glaset
Kolla också här Länk

____

är inte det typiskt! mätartavlorna såg skitbra ut ända till solen kom fram. då släpte en del ov klisteret dem sitter på och det började bubbla sig. så det blir att börja om denna gång med karlssonklister i stället...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.