|
|
|
|---|---|
|
hej. Drog in min ögonsten i garaget för liten översyn, blåste rent med tryckluften för att hitta eventuell gammal/ny rost och se på #"&%# det gjorde jag, i tröskeln på framskärmen närmast hjulet på passagerarsidan, går den biten att byta ut för sig eller måste jag byta hela framskärmenför att bli kvitt skiten? misstänker att ev. rost är överspacklad och sen lackat ovanpå Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk | |
-BeeMWe- |
Blästra och spackla. |
|
Är det genomrostat eller det är bara ytrost? Genomrostat/nästan genomrostat då är det plåtbyte/svetsen som gäller. Yt rost. slipa/blästra och därefter ett skyddande färglager. Som du beskriver...så lagar dom flesta rosten, slipa bort det värsta sedan på med spackel/färg så det ser bra ut ett tag. Både hemmapulare/bilfirmor och lackerare lagar upp det på sådant sätt. |
|
|
det är genomorötet ca 3*3 cm. vill laga all rost på bilen seriöst för en gångs skull som ingen annan verkat klara av. hade tänkt att börja blästra men då hade jag haft ett stort hål in i tröskellådan )-: gick det att byta enbart tröskeln eller blir det hela framskärmen som måste ersättas? Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
shit, måste byta hela skärmen isåfall :( tröskel verkar inte finnas som lös del Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
äh slår till på en ny framskärm lika bra det, kostar trots allt bara 700 bagis Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Det blir nog till att byta skärm om du inte ids svetsa, tröskeln slutar vid skarven mellan skärm och dörr. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
hmmm måste man rycka loss framspoilern för att kunna byta skärmarna? Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.