|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på en X5 4.4i... men jag vill ha mer info om den. Bränsleförbrukning, vanliga fel osv. | |
|
Tjena Förbrukning : Mycket! 11 L/100 landsväg, 18-20 L/100 stad Kända återkommande fel som jag känner till är bl.a. Skallrande baklucka som inte låser ordentligt. Justering! Radio/CD störning= tyst ur högtalarna trots att radion är ON Sen har jag nyligen fått en ny automatlåda. Den gamla vägrade backa :-) Annars en helskön bil att åka i. Du sitter högt och fint med personbilskänsla. /Jari |
|
|
aalto: är det förbrukningen med 22" eller med någon annan fälg med mindre dimension??? Okey.. luckan går att fixa lätt alltså... Det med automaten... är det ett vanligt fel... eller är det bara du som har haft otur??? |
|
|
Igentligen vill jag väl ha reda på vad skillnaden är på ägarekostnaden mellan en E39 M5 och en X5 4.4i. |
|
|
Har ju haft en E39a M5 tidigare och iofs var den helt ny så jag slapp en hel del omkostnader som helförsäkring och service m.m. Men M5an drar ju också soppa. Problemet är att X5an drar mycket konstant...M5an var väl lite dryg i stan. På landsväg gick den "billigt" ;-) En helförsäkring på en M5a är väl dyrare än på en X5a. Risken för dyrare haverier är väl också större på en M5a. Man kör ju lätt lite hårdare med M5an. X5an glider man alltid snällt i. Automatlådan hade jag nog bara en ruskig otur med. sånt som händer. kostade ju inte mig ett öre! Hade lite problem med M5an också så ingen modell är felfri. Hörde att några M5 ägare hade fått byta bakaxel efter inte alltför många mil. Jag bytte kardanknut på M5an efter ca 800mil. Nej! jag kör inte som en kossa! :-) Jag skulle till slut välja en x5a om man tänker på kostnaderna. /J |
|
|
Förbrukningen är med 22"arna....Man kan nästan känna att den drar mer med 19" sportfälgar på. Kanske inbillning!? fick bakluckan slutåtgärdad idag. Byte av låsgummin. 123kr + arbete. |
|
|
Okey... ja, jag är helt klart mest sugen på en X5 just nu... måste kolla detta ordentligt... |
|
|
S 328 R: Har du provat X3:an? Jag gillade den rejält och kan tänka mig att den blir betydligt billigare att äga än X5, men då får man ju ingen V8:a heller :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Jag har inte provat den... men jag tycker inte den är snygg.... |
|
|
Uff.. Köp tysk BMW istället, om du inte är granne med en BMW elektriker:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse: Har du haft mycket problem med din X5... eller varför säger du så??? |
|
|
S328 R; Jepp, stämmer det. Hoppas att jag fått ett måndags ex, men man kan ju inte vara säker. Bilen har gått 7500 mil, så det är ju lite längre än normalt på en 2002a. Riktigt kul att köra och så ser den onekligen bra ut. Dom största problemen jag haft är elfel och massa oljud. Exempel: - Stereo - Telefon - Display - Webasto - Batteri - Bakluckan - Lösa skruvar - mm mm Om du köper begagnat, så gå genom alla knappar och provkör den en rejäl sväng. Lycka till! :-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Okey... det ska jag tänka på... tackar för infon.. |
|
|
s 328r: Hosse har verkligen haft mycket strul med sin X5a. Jag lider med honom, så där mycket småstrul ska man inte behöva stå ut med!! Han borde få en ny X5a av BMW "GRATIS" /J |
|
|
Hosse: Har du fått rätt på telen? |
|
|
aalto: Tack:-) Hade det inte varit för dig så hade jag redan sålt den! Carrera: Nope, Dom har som sagt bytt allt, men inte fått den att fungera än.. Han skulle tänka på saken och komma tillbaka till mig senare. För 3:gången.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Jag vet en som hade så mkt bekymmer med sin kryssfemma så de bytte ut den mot ny efter ca 1 år. Då hade den stått på verkstad i 8 månadet totalt. Diverse elfel hela tiden!! M-POWER! Länk |
|
|
Hosse: Nu har jag inte läst allt vad du har gjort men min funkar bara med gammla simkort (3v?)... |
|
|
Anders.W: Jag tror jag kan glömma att få bytt ut min. Den har gått över 7500 mil och är över 2 år gammal. Suck.. Carerra: Jag har provat 5 simkort. Provade oxå ett kort från en som hade samma telefon som mig, och det fungerade heller inte. Jag har iallafall beställt ett 5 volts kort nu, som jag hoppas att jag får i veckan. Sista SIM kort försöket. Ingen mer än jag som har problem med att streck i displayen i intrumentpanelen försvinner när det är kallt? Kan det vara SW fel? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.