|
|
|
|---|---|
dj_dennis |
Vad ska jag sätta på för däck på mina rondell (y-design 58) fälgar? 8,5 x18 fram och 10 x18 bak Vad ska jag ha för dimmensioner för att få rätt diameter omkrets mm.. har ni några över så skicka gärna över en prisuppgift.. mvh dennis.odeen@comhem.se |
|
Det är mest en smaksak vilka dimensioner man tycker ser bra ut. Jag har likadana fälgar och föredrar 265/35-18 bak och 235/40-18 fram... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
dj_dennis |
.. jo visst men gps osv fungerar ju inte bra då.. och jag antar att det är större diameter på mina(e38) orginal än dina(e32).. |
|
Använd då omräkningstabellen under "diverse" i menyn till vänster. Räkna ut rullningsomkretsen på dina originalhjul och hitta sedan däcksdimensioner som hamnar nära dessa... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Dennis. rullomkretsen kan du ställa om i gps:en | |
|
Hej ! 265/35-18 ser ju löjligt ut på en E38 då de är nästan 7% mindre i rullomkrets än 255/45-18. Dessutom är det olagligt då max skillnad i rullomkrets är +-5%. Däremot kan jag intyga att 255/45-18 på en 10" fälg är lite på gränsen till för smalt (jag har det själv) Kanten på däcket går precis i kanten på fälgen vilket innebär stora problem med kantistötningar. Skulle kanske gå upp på 285/40-18 som har nästan exakt samma rullomkrets (skiljer 0,2%) men har lite mer "överhäng". Hälsningar / Nysse Nysse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.