AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
945

Har problem med hög ljudvolym vid start, E39 Business

Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Hej, har sett mitt problem lite var stans på forumet men jag vet inte om det blivit löst ännu. Problemet är att varje gång jag startar bilen på morgonen är ljudvolymen nära max, dvs kvällen innan har jag stängt av bilen med låg ljudvolym på stereon, men ändå startar stereon i högt läge!? vad beror detta på?? jag har hört att minnesbatteriet i stereon behövs bytas ut? kan man göra detta själv?? Har en BMW Business RDS.
Är tacksam för tips.

Någon del i stereon är kass. Det lagas inte utan man "löser" det genom att köpa en ny stereo.

/Micke
(som får ny stereo imorgon)
Förresten: Observera att det inte är i "display"-delen av stereon som felet sitter, utan det är i den del som innehåller cd/kassettfacket.

/Micke
Micke:
Om inte din gamla burk gick till skrot så är jag intresserad av att kolla på den. Man borde inte behöva byta ut hela stereon för detta fel tycker jag.

FP
Jag får stereon bytt på garanti av bmw så jag skulle tro att de lägger beslag på den gamla. Men jag skall höra efter med dem.

Jag tycker också att det verkar sanslöst att det inte går att laga. Iof passar det mig bra i det här fallet eftersom jag nu kan byta ut min gamla sura bandspelare mot en cd.

/Micke
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Till Micke:
Hur kommer det sig att du fått din utbytt? gick det på garantin? Då skulle jag oxå kanske få min utbytt!
Var har du i så fall lämnat in den? så jag kan ha det som referens när jag går till BMW i Göteborg.
Dvs om du har lust att berätta alltså!

Jag såg till att få Europlus-garanti på bilen när jag köpte den, och det är den garantin som tar det. Annars hade jag nog vackert fått pynta upp 5000spänn eller vad den kostar...

/Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.