|
|
|
|---|---|
|
Tankmätarfenomen??? Bytte bränslepump på en E39 och fick sedan problem med tankmätaren.Tom tank och mätaren visar 15liter kvar ,full tank och då visar den 45liter . Har kollat flottören lös ,simulerat tom resp. full tank Montering korrekt . Var har jag missat?? | |
|
Ett tips Länk för E32, men det kanske fungerar på E39 också? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om E39 är som E38 bestyckad med två tankmätare, så luktar det att den andra är ur funktion. Kolla isf. armatur nr 2 på samma sätt som den första. Hade ett exakt likadant problem på min E38 för två månader sedan då tanken var nere för service. Vid monteringen så lyckades spiralsladden (modell lursladd på telefon) trassla in sig i flotören på en av armaturerna och därigenom blockera rörelsen. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Tack för tipsen Erik och Patrik. Men jag vet inte om jag är och cyklar nu men problemet kom efter pumpbytet,då tänkte jag på detta. Tänk om det är samma tankarmaturer till flera tankstorlekar och skall kalibreras efter storlek .Kan elektroniken eventuellt tappat minnet när spänningen bröts? jag provade ju simulera tom/full tank efter felet hade kommit. Inga normala utslag gavs på mätaren. Sedan fick jag reda på att armaturen "varit felmonterad" från verkstaden. Den går inte att montera fel,,, Knepigt?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.