AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.213

jä?#" Haltech

SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Är det någon som har fått haltech att lira med en 60-2 ochj orginal givare? Sak det vare ett motstånd på 2.4k ohm nånstans? Jag har en stadig signal men den står ett halft varv fel. Jag har provat vrida trigger hjulet men ändå står tändningen fel. Lite tipps tack.

www.streetrace402.com
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Mitt funka kanon!
Tror den ska stå på 120BTC har jag för mig

Du ska ha ett motstånd imellan orig trigger och haltech, på den gula kabeln från givaren

SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Har du nån mapp kvar till din gamla motor? Jag får inte till det bara puffar och smäller. det går inte att ställa till 120 btdc 10 - 90 grader bara.

Det borde ju gå att mäta hur många grader btdc den ska stå? Om jag ställer tc vid pilen på kåpan och ettan är i topp vilken vinkel är det dårifrån? till där tänderna saknas eller?

Jag har lött dit ett motstånd på 2.4 Kohm.

Fins det någon svensk manual som man kann ladda ner?'

Pust o suck.
Var bor du? Låter som du skulle behöva ett handtag. Det låter som något annat står fel också.

Mats
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Jag bor strax ovanför gävle. underar starkt på en riktig givare från haltech med magneter. Fins det nogon annan givare som fungerar bra??

Andreas hade du givaren kvar på samma ställe?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Japp min satt på orig placeringen..

är du helt hundra på att du kopplat tändspolarna rätt?

1 och 6an på kanal 1, 2 och 5 på kanal 2 och 3 och 4 på kanal 3.

SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
jo det är rätt kopplat. jag kan inte komma på vad det är. jag ska hämta en strob lampa och kika lite. vist ska man ställa så att märket på triggerhjulet blinkar vid sträcket på kåpan. inte före eller efter.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Står den i haltech på 20 grader,så ska du ställa in tändlampan på 20 grader och då ska strecket på triggerskivan ligga i linje med strecket på kåpan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.