|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om,ett fjäderben utan edc från en M5 3,6 passar på en M5 93" med edc,utan några modifieringar. För edc dämparna har gått sönder på min 93" mvh Hagge | |
|
Rent fysiskt kanske det går att fästa, men då har EDC-systemet förstörts och hela idén med M5 3,8 chassit, vilket kommer att påverka bilens värde mycket negativt. Det enda som är identiskt i de benen är fjädern i stort sett (bak åtminstone). M5 3,8 har alltid EDC dämpare, oavsett om det sitter en kontrollknapp inne i bilen eller inte. Finns det inga begagnade 3.8 fjäderben på www.bildelsbasen.se? Jag har för mig att det finns till salu både fram och bak här på börsen också till mycket bra priser. Det är ju bara "bolt-on" då. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
Gemini__ |
Beredd att hålla med med "HD91" här. Köp begagnade dämpare istället. Förhållandevis lätta att hitta till salu, om man kikar runt lite. Mvh: Thomas Länk |
|
Varför inte köpa EDC-dämpare istället? Jag skulle aldrig viljat köpa en 3,8 med 3,6:ans fjäderben. Smakar det så kostar det, annars får man åka 518 eller ställa av bilen tills ekonomin återhämtat sig. //Schnitzer |
|
|
Ja, begagnade kan man ju köpa också. //Schnitzer Min M5: Länk |
|
|
Jag tror att nya Bilstein dämpare är minst lika bra som Beg edc dämpare,som man inte vet alls hur långt dom har gått.Och nya kostar ca 8000 kr/st och det känns lite onödigt på en 11 år gamal bil. Så jag vore väldigt tacksam om något vet om 3,6 ben passar på 3,8? mvh Hagge |
|
|
Klart du ska köpa rätt fjäderben. Det är ju en handbyggd bil som är mycket speciell, då kan man ju inte sätta på fel saker. När det gäller en sån här bil så spelar det ju ingen roll hur gammal den är. Det är ju ungefär som att sätta på Volvo 240 fjäderben på en Volvo 740, det passar inte! Det kanske går att sätta dit men det är ju fel saker. Min Toyota Supra tex. Årsmodell 1984, när luftnipplarna bak var kass så köpte jag nya på Toyota, andra kanske passar men det är ju FEL DELAR! |
|
|
Luftningsnipplarna på bromsoken var det jag menade. Det jag menade med min Supra som exempel var att åldern är ointressant, det är bara nått argument att säga den är gammal för att komma undan av olika anledningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.