|
|
|
|---|---|
|
Ska byta bil i augusti, men jag kan inte bestämma mig om jag skall ha en Z4 3.0 eller en M3 2001 el 02. Z4 är ju trevlig på sommarhalvåret och M3 är ju inte heller nån idealisk vinterbil. Nån med erfarenhet av båda? | |
|
Jag har kört båda... och är du intresserad av hk.. så finns det ju bara en att välja på.. men Z4 är inte fel... den går bra, låter bra och har en jäkla bra komfort. Men som sagt... den har ju långt i från den prestandan som en M3 har. |
|
| Var i valet och kvalet också för något halvårsen. Jag tror M3an slår Z4an i allt förutom känslan av vinden i håret. Helt olika bilar, med helt olika ekonomi när det gäller försäkring och servicekostnader. När jag räknade på det så visade det sig att trots lika pris i inköp blir M3an dyrare. Men samtidigt en mycket bättre bil allround. | |
|
Z4 göt förvånansvärt mycket väsen för sina 231 hästar. Krokodil här på forumet var med på en liten vansinnesfärd genom natt Stockholm i somras och både jag och Z3Mpower imponerades på att han hängde på rätt bra på våra bilar ( ok, till en början i alla fall :-) Men med Z4 får du garanterat mer uppmärksamhet och ....somrarna blir längre :-) Dessutom om du nu mot förmodan inte nöjer dig med fartresurserna så gör säkert ESS bilen till en riktig Ferrari-killer för sisådär 60 papp till :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Clubsport: Har testat Z4 och blev imponerad av väghållning(finns beskrivet i Askens dagbok sen sommaren 2003).På vägen till en av träffarna märkte jag att den går riktigt bra trots det högre hastigheterna +200km/h fick till och med trycka in sport knappen på min bil för att matcha Z4:)) Lycka till |
|
|
Hmm vansinnesfärd!! så mycket vansinne man vågar utsätta en extra kvinnlig blond passagerare för ,dvs ganska lite, annars hade ni fått kolla in z4 bakparti :-) moohaaaahhaaa köp en m3 istället jag vill vara så ensam som möjligt i sommar *s* He makes the sign of a Z |
|
| starre: du är väl inte dirket känd för att ha en blytung gasfot heller? ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.