|
|
|
|---|---|
|
En bilhandlare i Tyskland erbjuder en bil som är registrerad i Italien. Det syns på bilden. Kan jag köpa den som den är med italienska plåtar och köra över till Sverige??? Med vänlig hälsning RobertM | |
Fredrik Wennerholm |
Hej! Är det Italienska plåtar eller? Borde fungera likadant som att importera en vanlig tysk bil, men är inte helt säker! Lycka till! Mvh Totti |
|
Import från Italien är inga konstigheter... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ehh, nja.. se till att du har det italienska regbeviset i ORIGINAL.. det funkar likadant i italien som här i sverige, att de skickar regbeviset till nya ägaren efter ett tag. Det italienska regbeviset består av två olika papper. ett som behandlar bilens tekniska data osv och ett ägarpapper. de är i A4 format och ser ganska "flashiga" ut. Kontrollera att namnet på ägarpappret överensstämmer med försäljarens, be om pass och ta kopia på passet för säkerhets skull. Kontorllera noga chassienummer, det stjäls oerhört mycket bilar i italien.. Verkar allt ok, så bara shoppa loss! :) Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Är det konstigt att man behöver bilens registreringsbevis i original? Det är precis samma regler för all import från Eu-land... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe: Det är inget konstigt med det, dock är det mycket vanligt förekommande att man från italien importerar ett lastbilslass med osedda bilar som annonseras ut på mobile utan att de ens har bilarna hemma, när bilen ska säljas så kan det hända att tysken inte fått de italienska papprena ännu.. Tyvärr händer det ibland att de "glömmer bort" att tala om detta på telefon.. :( inte så kul att få reda på att bilen inte är tyskreggad när man åkt dit ända från sverige.. En polare till mig råkade ut för just detta. Det är därför jag vill upplysa folk om att detta är mycket vanligt förekommande, det gäller speciellt volvo och saab vilka man kan köpa för struntsummor i italien. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
RobertM: är det en 320is som skall komma till sverige? --- Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.