|
|
|
|---|---|
| Vaxa ni era bilar med hjälp av en polermaskin? i så fall vilken använder ni? finderar på att köpa en på Jula. Dom har en för 99 kr. HAr kostat 199. Nån som känner till den eller nån liknande. Om den e bra, lätt att använda osv. | |
|
Etersomjag är sjukskriven så fick det blir en maskin på Claes Ohlsson som inte kosade en förmögenhet.. 300-400kr.. men Biltema har billigare! Den funkar säkert! MVH Johan __ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En occillerande modifierade Waxmaster 700E för ca 1100kr. Länk Proffs använder roterande maskiner, men det är bara för dom med "rätta handlage" Billiga maskiner är just billiga maskiner. ///MVH Hasso Länk |
| Köpte för ett tag sedan en cyclopolermaskin som jag är helnöjd med.:Länk | |
|
Lågvarvig vinkelslip (polermaskin) av märket milwaukee AP 12 QE. 900-2500 rpm. Fungerar fin fint, lätt och behändig. Thomas... |
|
|
på jobbet anväönder vi en som heter Top Tol... kostan ju iof 6-7000:- har ja för mej. men då e ja ju bilrekondare... funkar fint |
|
|
Personligen använder jag inte polermaskin då jag vaxar eftersom jag tycker det går lika bra ändå. Däremot använder jag en vid polering. En Makita för ca 3500:- Ej ocillerande vilket är överlägset vid polering, men som ej brukar rekomenderas till nybörjare. Kanske för dyr för hobbybruk men man får ju tyvärr det man betalar för. Se upp med för billiga maskiner bara är mitt tips! |
|
|
Hej. Makita enligt Ztephan funkar fint. Skalman |
|
|
occillerande var menas med det?? (Man kan ju inte vara proffs på allt) Ler* MvH Bmw 4-ever |
|
|
Köpte en oscillerande Turtle maskin, har fungerat alldeles utmärkt förutom att man få limma om de tillhörande skumgummirodellernas kardborreinfästning. 600 spänn kostade denna! Mike |
|
|
Köpte en begagnad Festool roterande från 600-2500 rpm (har jag för mig) för några månader sedan. Detta är en polermaskin - inte en vaxmaskin. Fungerar perfekt och jag tycker den är lätthanterad och resultaten blir mycket bra tillsammasn med en hyfsat grov rubbing (Farecla). Är helnöjd än så länge!! Vaxar gör jag för hand då jag tycker det är lättast och blir bäst resultat. Kan inte med såna där vaxmsakiner... /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Hej Peter 78W tänkt dig en tallrik som snurrar, lägg till att den dessutom rör sig i cirklar en aning runt sin egen axel. =oscillerande. Fördelen med detta är att du i det närmaste undviker poler- rosor, något som kan vara en mardröm på en klallack. Bäst resultat får man dock med en icke oscillerande maskin, den kräver dock en del av användaren. = vana. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.