AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.211

BMW 545i med HUD display!

Ta-da:

Länk

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Vill HA!!!!
Första gången jag ser några bilder på detta. Måste säga att det ser riktigt bra ut! Otroligt bra att man inte måste släppa blicken från vägen för att se den viktigaste infon.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Cidair finns här på forumet, vore intressant o höra om hans reflektioner på hur ba de fungerar i fullt solljus osv.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Häftigt!

Är bilderna tagna i Göteborg?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Erikw, ja, jag antar det.
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Jag kan bara säga att HUD är helt enkelt fantastiskt. Kommer på mig själv med att ha kört genom hela stan ( Göteborg ) och inte ha tittat ner på mätarna. Lyssnar på en trevlig kvinnoröst ( NAV tjejen ) och håller blicken på vägen/HUD-displayen.

Funkar bra i de flesta ljusförhållanden utom då det är väldigt stora kontrastskillnader ( stor belyst snötäckt yta rakt framför bilen ). Väldigt klara och lättlästa symboler/text. Man ser enbart detta och inte någon ruta eller liknande runt om.

I Head Up systemet ingår också en speciell vindruta, vilket gör att vissa tillval när det gäller just vindrutan, inte går att kombinera med HUD.

En sak som kan vara lite störande är att, om man kör med polariserande solglasögon, så måste man öka ljusintensiteten på HUD-diplayen för att kunna se texten. Det står beskrivet i instruktionsboken och jag har testat - det stämmer!

Men vad spelar det för roll, man har ju alltid solbrillor när man kör BMW, eller!?
cidair: finns de bilder på ditt nyinköpta monster?

BMWCS Syd #05392
Länk
nu menar jag förutom de få exteriöra som finns på m5board såklart :)

BMWCS Syd #05392
Länk
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
wendtan:

Tyvärr inte hunnit dokumentera " den nya " ännu. Vädret är ju inte det bästa för fotografering. Till helgen skall jag tvätta och hoppas kunna ta några snygga bilder. Får ju inte tvätta bilen förrän lackbehandlingen härdat ordentligt!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Oerhört cool. Måste ha liksom. Men man måste kolla vägen också, se bilden där HUD säger 400 m framåt och det står en Volvo i vägen...

My Bimmer is my mistress
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Behöver inte nån HUD för att se att en volvo står ivägen, gör dom ju alltid, även om dom rör sig i samma riktning ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.