AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.278

Tefcar eller ditec

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Är det någon som har erfarenhet av båda? Vilken ska man välja, eller spelar det ingen roll?
Det absolut viktigaste är förarbetet innan det slutgiltiga lackskyddet lägges.
Så det är alltså viktigt att man lämnar bilen hos en seriös rekondare, som inte slarvar i poleringsstegen.

Sedan kan alla andra tvista om vilket lackskydd som är bäst.

mvH

David
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tack för svaret, någon som vet en duktig rekondare i Göteborg som kör ditec eller tefcar?
De
145
Dexx
523 E39
Hej...

Jag har provat på både och, jag tycker att resultatet var snarlikt(utseendemässigt)
Det var lika lätt att tvätta bilarna och underhålla dem,
Däremot så var Tefcarbehandlingen nästan 2000 kr dyrare....och en annan sak som jag funderar på är ju den att om man får en lackskada(eller dylikt)så måste bilen in för en "avbehandling" av teflonet innan man kan åtgärda lackskadan,

Det tål att tänkas på, men som sagt så tyckte jag att resultatet var lika kalasbra med bägge behandlingarna.

Vill bara klargöra att dessa behandlingar gjordes på 2 olika bilar och med ca 2års mellanrum.

Mvh Dexx
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Får väl flika in min erfarenhet av DITEC. Behandlade en E38 -95. Nu har bilen gått 27000 mil och har fortfarande nybilsglans i lacken... Så det lönar sig i längden... kolla www.ditec.se där hittar du säkert ngn i gbg.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
ulfson
Hur håller detta lackskydd mot borsttvättar samt avfettningar, ska man vänta till våren med denna behandling eller ???
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Nu har jag gjort behandlingen på min bil och jag blev verkligen supernöjd. Kolla på min hemsida www.robertgustavson.com för bilder, kolla under bilder och sedan min bil. En av bilderna är efter behandling, borde synas vilken:) Och Ulfson: enligt www.ditec.se så kan du tvätta bilen i borsttvätt men bör undvika, använd högtryckstvätt istället. Avfettning går också att använda men sliter något mer på behandlingen, dock så är inte behovet så stort då bilen blir väldigt lätt att tvätta.
bm
151
bmw525
525im 24v
har ditec på min -91 som är röd bilen blev som ny i lack (var lite blekt innan)när denna gjordes 0108 och har hållt bra hittils fin lyster i lacken och ska göra en ombehandling till sommaren.tycker ditech är bra men jag känner en som jobbar som recondare och han säger att det är mest marknadsföringen som skilljer märkena ått igentligen är de flesta rätt snarlika lahegas brightguard är likvärdig med ditec men billigare så jag kan rekomendera den med

bmw 24v
da
41
danielsteen
328iA Coupé -96
robgus: Vilken Ditec-bahandlare i gbg anlitade du? Vad fick du betala?
Har funderingar på att göra samma sak!

mvh Daniel
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Daniel:
Jag gjorde det i Stockholm på Motorecond.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Daniel: Jag glömde, men jag betalade 3200:- för reconden samt 600:- för skinnbehandling.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.