|
|
|
|---|---|
|
Har provkört en Saab 9-3 2,2 dti nu på lunchen. Min chef hade lånat en då han snart skall byta ut sin Passat tjänstebil (och nån mer folkvagn blir det INTE). Det är definitivt en bättre och roligare bil att köra än 9-5 som nu börjar kännas riktigt gammal. Det som är rätt otroligt dock är att Saab ännu inte hittat common rail tekniken till sina dieslar! Det sitter samma motor i Saab 9-3 2,2 dti som det gjorde i min Opel Sintra från -98 (små tvillingtjejer krävde stor vagn och då var det bekvämt med minibuss, men "felet" är ju numer åtgärdat så reta mig inte) dvs direktinsprutad men inte mer. Ryktet sa dock att de skulle komma med en ny dieselsnurra till hösten. På de 7km lag körde hann jag upptäcka följande: * För små knappar till fjärrlåset på "nyckeln" som iofs i detta fall är en plastplugg men ändå. * Susar runt A-stolparna i farter över 70. * Stolarna är vickiga i kanterna och stadiga i mitten vilket gör att de känns nedsuttna redan som nya ,ungefär som på E30 före -85 om någon minns. Bilen hade elstolar. Detta är ju dock betydligt bättre än 9-5 Sammanfattat kan jag dock säga att jag inte ens skulle fundera på en ny Saab istället för min E39 från -97 Inte ens fast BMW i en annan tråd ansågs var körda av snorungar och därfört hade dåligt rykte tvärt emot Saab's "seriösa" anseende. Länk ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.