|
|
|
|---|---|
\\\M 325i ZENDER/// |
Snart e d dax:) d jag undrar e jag har en e46 å går d inte barnvagn där lr? fakta:ej tvillingar lr fler;) |
|
Köp barnvagn efter bil och inte bil efter barnvagn. Men bagage utrymmet i sedanen borde ganska lätt svälja en normal vagn. De blir ju inte större än en resväska. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
| De går i alla fall in i E36 och jag tror inte den har större bagautrymme. Ett problem med många moderna bilar är att själva lucköppningen är ganska liten, så det kan vara lite knöligt att få in den, men väl genom öppningen skall det få plats. | |
\\\M 325i ZENDER/// |
självklart köper jag vagn efter bil men flesta vagnar e istort samma strl... eftersom jag kommer att åka mkt tänkte om d skulle vara jobbigt med en sedan. |
|
Vi hade en E34(sedan) när vår dotter var i barnvagnsålder. Det funkade men inte så mycket mer... Man fick dela på vagnen varje gång den skulle in och bilen var ju som tur var ganska lång i bakluckan så delarna gich in på längden bredvid varandra. Men E46? tror inte det.... Låna en vagn och kolla. De nya vagnarna med lufthjul tar ju otroligt mycket plats. Kombi är dock att föredra... Vi bytte till en 745:a vilket visade sig smart. 1-2åringar har en viss förmåga att dra händerna efter bilens sidor speciellt om den är smutsig, åsså kräks barn gärna och ofta, smutsiga skor på sätet osv. osv. Rätt skönt med en "jag bryr mig ej bil" Lycka till! |
|
|
Nog tror jag det funkar med en e46 och barnvagn. Hade själv en e36 när min pojke var i barnvagn åldern,det beror ju hur smidigt man vill det ska gå när man packar i barnvagnen. Våran som vi köpte (en Emmaljunga) gick ta lös hjulen med en enkel knapptryckning. Håller med Hubbe325,far till någon barnvagnåterförsäljare och prova. Vi gjorde så,och om jag inte minns fel så tror jag vi rullade ut 6 olika vagnar och provade=) Men återförsäljaren var tillmötesgånde och hjälpte mer än gärna till "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Barnvagns försäljare är oftast väldigt tillmötesgående och hjälpsamma, det brukar ju generera fler besök då. Med tanke på allt annat som brukar finnas i en barnvagnsbutik, nu inne på min 4 vagn på mindre än 3 år. Och nu väntas tillökning och så det är tal om en syskonvagn/tvillingvagn. De tar plats de rackarna men hjulen är oftast väldigt enkla att knäppa av och på så det är väl ett mindre problem egentligen. Dock är det ju alltid skönast att kunna pytsa in vagnen utan att behöva demontera något det ska man inte sticka under stolen med men ändå. Kombivagnar tar oftast mer plats än de som är specifika ligg/sitt vagnar. 3 Hjulingar tar ofantligt med plats då framhjulet oftast hamnar under själva vagnen när man viker ihop den. Skulle jag köpa en ny uppsättning vagnar så skulle det bli en ligg/sitt vagn utan krusiduller och en mindre sitt vagn efter 1.5/2år de tar hälften så mycket plats. Vad som är viktigast är faktiskt vikten på vagnen, det är ju alltid mycket lättare i längden att köpa en lättare vagn, de lättaste är oftast lite dyrare men väl värt det i längden. Man får hoppas att man är till någonnytta med mina barnvagnserfarenheter. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
helt klart till hjälp OLA å ni andra...jag får nog göra som ni sa åka ut å prova.. Projekt trippel xXx i gång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.