|
|
|
|---|---|
| vad menas med rest? har det någåt med värmen och göra | |
| Ecc:n fördelar ut motorvärmen i bilen även då motorn är avstängd. Trevlig finess på vintern. | |
Froz-523 |
Har också en knapp 'REST' men har inte riktigt insett nyttan med denna funktion ännu. Någon som har koll på om detta är standard på alla E39 eller var det något som var extra? |
|
Med motorn avstängd och under +12°: Tryck på denna, cirkpump och fläkt startar och värmer upp bilen så länge det finns restvärme i motorn. Extrautrustning. FP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kanongrej om man passerat minuten för tomgångskörning, och gumman hittat ett skyltfönster med REA när hon bara skulle ta ut pengar i automaten. Och hur har man kunnat leva utan intigrerad rattmuff tidigare. (rattvärme)också en kanongrej. Hasso |
|
Froz-523: Det är precis som "folke" säger sam det faktum att motorvärmen måste ha kommit upp i normaltemperatur. Och du frågar efter nyttan av REST: Ja, jag använder det t.ex. när jag kör till dagis för att lämna grabben och under tiden jag är inne på dagis så står REST:en på så att kupén har en behaglig temp när jag kommer tillbaks (detta på vintern förstås...) |
|
leksa |
Håller med alla, otroligt fint, MEN den är standardutr. och den går på vid temp. +15 C och däröver. Leksa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.