|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt problem artades sig för ett par månader sedan, började med att ventilationen inte alltid fungerade, men efter ett tag så gick den igång, tills nu, när bilen har varit avställd ett par månader inte fungera alls. Kan det vara fläktmotståndet, läste det i något tidigare inlägg med ungefär samma problem som jag har. Är detta svårt att byta, och vart sitter det ?. Äger en E36:a cab 94. | |
|
Inget svårt att byta, tar max 20min, det du behöver är en stjärnmejsel och en ficklampa. Motståndet ca 8x2 cm sitter i en liten kapsling. Är kopplat på ena kortsidan med en snabbkontakt. Mitt va placerat i mittkonsollens bakre del till vänster (men har även läst att vissa har haft det på höger sida). Och du kommer åt den lättast genom att ta bort plasten som går under ratten och ner till pedalerna. Motståndet kostar ca 250kr hos BMW Lycka till... Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Skall prova, tack för tipset. | |
| finns ju ju olika fläktmotstånd beroende på vad man har för utrustning. kan sitta på vid hf under handsfack. och kan kosta 1025 om man har ac | |
|
Stoffe69: Visst finns det olika, men på min fd. 325:a -93 som hade klima så va problemet som ovan...billigt motstånd på vänster sida. Nu har ju inte "dimman" klima på sin cabbe vad jag kan se men jag ger honom ändå rådet att kolla detta motstånd först. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.